Σάββατο, 17 Ιουνίου 2017

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
Ναύπλιο, 17 Ιουνίου 2017

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ
Επειδή πολλοί μετά την επιστολή μου προς τον Σεβασμιώτατο Πειραιώς αναφέρονται στον Άγιο Λουκά τον Ιατρό και με ελέγχουν πως δεν ακολουθώ τα βήματά του, αντί άλλης απαντήσεως θα ήθελα να καταθέσω όχι τις δικές μου θέσεις, αλλά τις θέσεις και ενέργειες του ίδιου του Αγίου Λουκά πάνω στα θέματα των σχέσεων με τους αλλόθρησκους και τα συνακόλουθα θέματα του ρατσισμού, φανατισμού, ζηλωτισμού, αντισημιτισμού, φονταμενταλισμού κλπ. Το κείμενο είναι απόσπασμα επιστολής μου προς σεβαστό ιεράρχη.
«Κάποιος Ρώσος μητροπολίτης έγραφε άρθρα εναντίον των ρωμαιοκαθολικών, αναφέροντας όλα τα αρνητικά. Ο Άγιος του απάντησε με δριμύτητα αλλά και πόνο ψυχής:
Με την ευκαιρία θέλω να εκφράσω σε Σας ως συντάκτης του περιοδικού, τη μεγάλη θλίψη μου σχετικά με τις ομιλίες και τα άρθρα που ακούστηκαν στο καλοκαιρινό συνέδριο του αρχιεπισκόπου Ερμογένη. Για ποιο λόγο χρειάστηκε να αναφερθούν τα πιο βρώμικα και αρνητικά θέματα της Ρωμαϊκής Εκκλησίας; Είναι δυνατόν να μην έχει κάτι φωτεινό και θετικό; Να μην υπάρχουν άγιοι και θαύματα; Είναι δυνατόν η καθολική εκκλησία να είναι μόνον ο πάπας, οι καρδινάλιοι και το Βατικανό, την πολιτική του οποίου αρνιόμαστε;


Αλήθεια, η καθολική εκκλησία δεν αποτελείται από εκατομμύρια «απλούς ανθρώπους» με καθαρές ψυχές; Για πoιο λόγο τότε χρειάστηκε να τους δηλητηριάσουν με τα άρθρα του Ερμογένη, που έχουν σκοπό να βάλουν τους κακούς και αμαρτωλούς φραγμούς ανάμεσα στους χριστιανούς; Για ποιο λόγο, για ποιο λόγο, τόσο βαρύ αμάρτημα προς χαρά των εχθρών της εκκλησίας!
Αλήθεια, τί πιστεύετε; Ο άγιος αυτός που τόσα υπέστη για την πίστη του, στο τέλος πρόδωσε την πίστη του; Αν διαβάσετε τα κηρύγματά του, θα δείτε ότι πολλές φορές αναφέρεται στις αιρέσεις και ενημερώνει το ποίμνιό του. Όμως ο μεγάλος αυτός Άγιος και ομολογητής είχε διάκριση, την μείζονα των αρετών. Γνώριζε πολύ καλά ότι άλλο ομολογία και άλλο στενοκεφαλιά. Άλλο μαρτυρία Χριστού και άλλο φανατισμός. Γνώριζε πολύ καλά πόσο μεγάλο αμάρτημα ήταν ο φανατισμός, ο ρατσισμός, ο αντισημιτισμός και τα συνακόλουθα. Συγχωρέστε με, να μεταφέρω και ένα ακόμα κείμενο που βέβαια δεν θα αρέσει στους αντισημίτες. Είναι από τη βιογραφία του στις σελ. 417 – 418.
ΜΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Η περιοχή της Κριμαίας ήταν ανέκαθεν το μήλο της έριδος για πολλούς κατακτητές. Επόμενο ήταν να γίνει μία πολυεθνική περιοχή. Στις αρχές του Κ’ αιώνα κατοικούσαν πολλές εθνότητες. Ο Στάλιν προσπάθησε να την εκρωσίσει εξορίζοντας όλους τους λαούς, πλην των Ρώσων, στη Μέση Ασία. Το μεγάλο κύμα του διωγμού, συνέβη αμέσως μετά το πόλεμο. Μεταξύ των εθνοτήτων ήταν και χιλιάδες Έλληνες  που ξεριζώθηκαν βίαια. Σήμερα πολλοί επέστρεψαν και όσοι επέζησαν από τις ταλαιπωρίες διηγούνται με φρίκη τις τρομερές εκείνες στιγμές. Μπροστά στο φοβερό αυτό κοινωνικό και ποιμαντικό πρόβλημα η Εκκλησία κινδύνευε να ταυτιστεί με τις ενέργειες του κράτους. Ο πειρασμός του εθνικισμού πάντα είναι έντονος για τους ανθρώπους της εκκλησίας που λησμονούν την οικουμενική αποστολή της.
Ο αρχιεπίσκοπος Λουκάς προέβη σε μια πραγματικά επαναστατική για εκείνη την εποχή ενέργεια. Ως πραγματικός ποιμένας διεχώρισε τη θέση του από τη δικτατορική και απάνθρωπη απόφαση του Στάλιν και απηύθυνε ενωτικό μήνυμα που προκαλεί το θαυμασμό και θα πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για τους ορθόδοξους ποιμένες αλλά και για το ορθόδοξο ποίμνιο. Το γεγονός διέσωσε ο Δ. Μπέλκιν, αξιωματικός του κόκκινου στρατού και μέλος του κόμματος, γι’αυτό και η μαρτυρία του έχει ιδιαίτερη αξία και σημασία. Στην περιγραφή του γεγονότος ο αναγνώστης θαυμάζει για άλλη μια φορά τη τόλμη του, το θάρρος του, την ανδρεία του, τη σταθερότητά του, αλλά παράλληλα την ευρύτητα πνεύματος και την εσωτερική εν Χριστώ ελευθερία που τον διέκρινε. Δείγματα ενός πραγματικού ανθρώπου του Θεού. Διηγείται λοιπόν, ο Δ. Μπέλκιν:
«Στα νεανικά μου χρόνια η Κριμαία ήταν τόπος πολυεθνικός. Στην τάξη μου τότε μετρούσαμε 12 διαφορετικές εθνότητες. Όμως μετά τον πόλεμο τους εξόρισαν όλους πλην των Ρώσων. Έδιωξαν του Τάταρους, Έλληνες, Βούλγαρους, Τούρκους, Γερμανούς, Ιταλούς, Εβραίους, Αρμενίους κ.λπ. που ζούσαν εκεί εδώ και αιώνες. Κάποια μέρα ο Αρχιεπίσκοπος Λουκάς ανακοίνωσε ότι την επόμενη Κυριακή στην ελληνική εκκλησία της Αγίας Τριάδος, που εκείνη την εποχή ήταν ο καθεδρικός ναός, θα απευθύνει μήνυμα προς τους αλλόθρησκους και αλλοεθνείς. Η εκκλησία εκείνη τη μέρα γέμισε ασφυκτικά. Πολλοί δε χωρούσαν και έμειναν απ’ έξω.  Στο τέλος της θ. λειτουργίας ο αρχιεπίσκοπος Λουκάς διάβασε το μήνυμά του. Μεταξύ των άλλων τόνισε τα εξής: «Μην πιστεύετε σε εκείνους που θέλουν να σπείρουν τη διχόνοια και το μίσος μεταξύ των λαών και των ανθρώπων διαφόρων θρησκειών. Απ’ αυτή τη διχόνοια κερδίζουν μόνο οι εχθροί μας. Για τη μητέρα – εκκλησία ισχύει το ρητό του αποστόλου Παύλου: ουκ ένι Ιουδαίος, ουδέ Έλλην. Η εκκλησία έτσι βλέπει τους ανθρώπους. Γι’ αυτό και όλοι οι αλλοεθνείς και αλλόθρησκοι πάντα θα βρίσκουν στον πιστό ορθόδοξο χριστιανό, αγάπη, βοήθεια, και φιλοξενία…»
Το μήνυμα αυτό ο αρχιεπίσκοπος θέλησε να γίνει ευρύτερα γνωστό σε όσους δεν είχαν τη δυνατότητα να το ακούσουν εκείνη την ημέρα. Τη διάδοσή του ανέλαβαν οι πιστές γυναίκες που το μοίρασαν σε όλη την πόλη».
Με την ενέργειά του αυτή προφύλαξε και το ορθόδοξο ποίμνιο απ’ το να συμμετάσχει στο πογκρόμ καλώντας το να συμπαρασταθεί στους διωκόμενους.
Ο Δ. Μπέλκιν διασώζει και μια ακόμα λεπτομέρεια από την κίνηση αυτή, που δείχνει όλο το σεβασμό που έτρεφε προς την ελευθερία του άλλου ανθρώπου, αλλά και την ευγένεια της ψυχής του.
«Ο αρχιεπίσκοπος έστειλε τον γραμματέα του στην Εβραϊκή συναγωγή για να διαβάσουν και εκεί το μήνυμά του. Το ενδιαφέρον και πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι ο αρχιεπίσκοπος γνώριζε τους κανόνες συμπεριφοράς ενός πιστού στη συναγωγή. Συμβούλεψε, λοιπόν, το γραμματέα να σεβαστεί αυτούς τους κανόνες. Πρώτον, να μπει στη συναγωγή φορώντας το κάλυμμα της κεφαλής (κίππα) όπως φορούν οι Εβραίοι και δεύτερον, να απευθυνθεί με ευγένεια στον υπεύθυνο».
Αργότερα επανήλθε και πάλι στο θέμα. Το 1953, σ’ ένα πολύ δυνατό κήρυγμά του, είπε μεταξύ των άλλων:
«Να προφυλάσσετε τους εαυτούς σας από το αμάρτημα του φανατισμού, της μισαλλοδοξίας, του μίσους προς τους αλλόθρησκους και τους ανθρώπους διαφορετικών πεποιθήσεων, να συμπεριφέρεστε ευγενικά σε κάθε άλλη πίστη. Ποτέ μην προσβάλλετε, ποτέ μην ταπεινώνετε κανέναν…»
Και ένα τελευταίο. Ο Άγιος Λουκάς υπέφερε από τους άθεους, αλλά υπέφερε και από τους ψευδαδελφούς, τους ζηλωτές της εποχής του, το άλλο άκρο. Στη σελίδα 215 αναφέρεται:
«Στην Τασκένδη, ο επίσκοπος Λουκάς, πολύ σύντομα μπήκε στη δίνη νεών προβλημάτων. Στο ναό του Αγίου Σεργίου, είχε λειτουργήσει μερικές φορές ένας εξόριστος επίσκοπος που τον καιρό της εκτόπισής του είχε προσχωρήσει στο σχίσμα της «ζωντανής Εκκλησίας». Ο ναός θεωρήθηκε «μολυσμένος» από τον πρωτοπρεσβύτερο Μιχαήλ Αντρέεβ, με τον οποίο ο αρχιεπίσκοπος Λουκάς είχε μοιραστεί όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα της εξορίας. Επέμενε, λοιπόν, φορτικά στον επίσκοπο να κάνει οπωσδήποτε αγιασμό στο ναό. Ο επίσκοπος δε το έκρινε σκόπιμο. Το έβλεπε ως υπερβολή και ως μία ενέργεια που έκρυβε φανατισμό και μόνο προβλήματα μπορούσε να δημιουργήσει στην εκκλησία σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο. Αυτή η διαφωνία έγινε η αρχή πολλών προβλημάτων. Ο π. Μιχαήλ διακατεχόμενος από έναν ζήλο «ου κατ’ επίγνωσιν» έναν ζήλο παιδαριώδη και ανώριμο που συγχέει τα ουσιώδη με τα επουσιώδη και που τόσα προβλήματα έχει δημιουργήσει στην εκκλησία στη δισχιλιετή πορεία της, αλλά και δημιουργεί ως σήμερα, προχώρησε στο δικό του σχίσμα. Βγήκε απ’ τη δικαιοδοσία του επισκόπου του και δημιούργησε «δική» του εκκλησία. Τελούσε τις λειτουργίες σπίτι του με μια μικρή ομάδα οπαδών του.
Είναι να απορεί κανείς, για πόσο ασήμαντες αφορμές, για πόσο δευτερεύοντα και ανούσια πράγματα, μερικοί άνθρωποι δημιουργούν σχίσμα στο σώμα της εκκλησίας εν ονόματι της ορθοδοξίας και της αλήθειας που κατέχουν μόνο αυτοί! Θεωρούν τους εαυτούς τους «σωτήρες» της εκκλησίας και μαινόμενοι αγωνίζονται να την υπερασπίσουν και να την «σώσουν», αλλά τόσο μυωπικά. Ο π. Μιχαήλ σα να λησμόνησε τί ήταν ο επίσκοπος Λουκάς, το πόσο αγωνίστηκε εναντίον των πραγματικών σχισματικών, τί υπέφερε στις εξορίες. Όχι μόνον τον αποκήρυξε, αλλά έγινε και ο χειρότερος εχθρός του. Άρχισε να στέλνει επιστολές στον επίτροπο του Πατριαρχείου, μητροπολίτη Σέργιο, κατηγορώντας τον επίσκοπο Λουκά. Ακόμα και ο ίδιος επισκέφθηκε τον μητροπολίτη Σέργιο με σκοπό να διώξει τον επίσκοπο Λουκά από τη Τασκένδη!
Ο επίσκοπος Λουκάς αντιμετώπιζε με ηρεμία τις κατηγορίες του πρώην συνεργάτη, συνεξόριστου και συλλειτουργού. Όπως έλεγε μια ενορίτισσά του, η Α.Α. Μεντίντσεβα, «ο Σεβασμιώτατος πάντα έλεγε πως δεν πρέπει να κρίνουμε κανένα και αναφερόμενος στον π. Μιχαήλ, τόνισε μετά τη θεία λειτουργία:
«Αδελφοί μου σήμερα δεν προσευχήθηκα για εσάς, αλλά για τον αδελφό μας. Σας τονίζω: Μην κρίνετε ποτέ τον κλήρο. Καλύτερα να κατακρίνετε τον κόσμο παρά έναν κληρικό!»
Τελικά ο π. Μιχαήλ πέτυχε τον σκοπό του. Τον Σεπτέμβριο του 1926 ο επίσκοπος έλαβε 3 διαδοχικές επιστολές στις οποίες του ανακοίνωσαν την μετάθεσή του σε άλλες επαρχίες».
Τέλος, αντιμετώπισε άμεσο κίνδυνο από άλλη σέχτα ζηλωτών προς το τέλος της ζωής του. Οι άνθρωποι αυτοί ήθελαν να τον δολοφονήσουν εν ονόματι του Χριστού και την καθαρότητα της πίστης. Κάποτε τον πετροβόλησαν. Ευτυχώς, ο Θεός δεν επέτρεψε αυτό το ανοσιούργημα. Ο λόγος; Γιατί προήρχετο εξ εγγάμων…!
Αδελφέ μου, Σεβασμιώτατε, ομολογώ δεν φοβήθηκα στη ζωή μου ούτε τους άθεους ούτε τους αρνητές, ούτε τους διώκτες όσο φοβήθηκα το ζηλωτισμό. Το λέω με πλήρη επίγνωση: Αν ο Χριστός ήρθε να κάνει τέτοιους μίζερους, φοβικούς, διεστραμμένους, φανατισμένους, ανελεύθερους χριστιανούς, καλύτερα να μην ερχόταν…
Πόσο δίκιο είχε ο άγιος Νεκτάριος:
«Τον μη κατ’επίγνωσινζηλωτήν χαρακτηρίζει μίσος προς τους ετεροθρήσκους ή ετεροδόξους, ο φθόνος και ο επίμονος θυμός, η εμπαθής αντίστασις προς το αληθές πνεύμα του θείου νόμου, η παράλογος επιμονή εν τη υπερασπίσει των ιδίων φρονημάτων, ο παράφορος ζήλος προς κατίσχυσιν εν πάσιν, η φιλοδοξία, η φιλονικία, η έρις, και το φιλοτάραχον. Ο μη κατ’ επίγνωσιν ζηλωτής εύχεται τω Θεώ να ρίψη πυρ εξ ουρανού και να κατακαύση πάντας τους μη δεδχομένους τας αρχάς και πεποιθήσεις αυτού»
Ταύτα για τους καλοπροαίρετους. Για τους υπόλοιπους ας τους φωτίσει ο Θεός. Η προσευχή του αγίου επισκόπου Χαλκίδος Νικολάου (Σελέντη), με εκφράζει απόλυτα.
«Κύριε, χάρισέ μας αυτό που μας χρειάζεται τόσο πολύ στις μέρες μας: Την ισορροπία. Αμήν».

Ο ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ


24 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

πάτερ Νεκτάριε (γιατί παρότι χειροτονηθηκες επίσκοπος παραμένεις και ευγε σου ένασ απλός ιερέας ) ή αλλιώς (ξέρω δε σού αρέσει) άγιε Αργολίδος, πολύ καλά τα γράφεις αλλά δεν έχεις καταλάβει ότι ο αγιος Πειραιώς δεν πρόκειται να σε ακούσει αλλά και βέβαια με τον ξηρό του και ξύλινο δικανικό λόγο του θα σε πολεμήσει. Χάνεις τα λόγια σου και στεναχωριέσαι χωρίς λόγο , για να σου μιλήσω απλά. Δεν αλλάζει ο Πειραιώς γιατί αν αλλάξει μέσα του θα δει ένα μεγάλο κενο. Η κάθε του στολή κοστίζει χιλιάδες ευρώ, έγινε επίσκοπος όλοι ξέρουμε πως (τότε βέβαια ο Πατριαρχης δεν ήταν οικουμενιστής ούτε ο Αυστραλίας?????). κάνε το έργο σου στη μητρόπλη σου στα βήματα του Αγίου Λουκά και του Αρχιεπισκόπου μας και αγνόησε τους. Τυφλοί τα τε ώτα..... Δεν είναι οι πρώτοι ούτε οι τελευταίοι. Αν ήξεραν όμως πόσο σκανδαλίζουν τους πιστούς.... Και οι πιστοί οι περισσότεροι απλά αδιαφορούν για αυτούς γιατί δεν αξίζει να ασχοληθεί κανείς μαζί τους (Πειραιώσ , Γόρτυνος κλπ). Το πνεύμα του Χριστού ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΌ. Να κάνουμε προσευχή να έχουν στο λογο τους διάκριση και συνδιαλλαγή γιατί και ο Πειραιώς και οι άλλοι αν το θέλουν μπορούν να βοηθήσουν πολλούσ και να φέρουν πολλόυσ στην ΟΡΘΟΔΟΞΊΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΤΟΝ ΤΡΌΠΟ.

Ανώνυμος είπε...

Απάντηση με λόγους του Αγίου Λουκά. Είναι μια αποστομωτική απάντηση για την κριτική ΄που του έγινε. Εδώ για τους επικριτές σας θα ισχύσει το: ‘’ου με πείσεις καν με πείσεις’’ για ανθρώπους υπέρμετρα πείσμονες και ισχυρογνώμονες, που δεν μεταβάλλουν την άποψη τους τα λόγια των αγίων δεν πιάνουν. Κάτι θα βρουν να ξεφύγουν με φαρισαϊκές δικαιολογίες.

Ανώνυμος είπε...

Αναφέρει ντοκουμέντα που αξίζουν να γίνουν μάθημα σε όσους το παίζουν ορθοδοξότεροι των άλλων και το μόνο που ξέρουν να λένε και να γράφουν είναι οι στενομυαλιές τους.

Ανώνυμος είπε...

Χάριν της δικαιοσύνης πρέπει να ξεκαθαρίσει ο Σεβασμιώτατος πως ο "ζηλωτισμός" δεν είναι προνόμιο των αποκαλούμενων Ζηλωτών, αλλά μπορεί κανείς να τον συναντήσει και σε φαινομενικά "Αγαπολόγους". Έχω συναντήσει Ζηλωτή Αγιορείτη, ο οποίος ήταν γλυκύτατος και σεβαστικός, και έχω συναντήσει και δικό μας γνωστό Αρχιμανδρίτη, "φιλελεύθερο" και "αγαπιστή", ο οποίος αν δεν συμφωνούσες με τις "προχωρημένες" ιδέες του σε εξύβριζε ως φανατικό και σε μείωνε σαν τον τελευταίο σκουλήκι της γης. Άρα ο κακός ζήλος χτυπάει τους πάντες...

Ανώνυμος είπε...

Τους βγήκε από τα δεξιά ο Αργολίδος Νεκτάριος στους 'καλοπροαίρετους' που πήραν θάρρος για να διδάξουν τις ακρότητες τους. Πολλά τα πνευματικά νοήματα της απάντησης αυτής.

Ανώνυμος είπε...

Η χριστιανική ζωή δεν κλείνει τον άνθρωπο αλλά τον ανοίγει. Πόσο μακριά είναι από το Πνεύμα του Θεού είναι και αυτοί οι διδάσκαλοι του Ευαγγελίου οι Επίσκοποι με τα όρια και τα μέτρα που βάζουν. Αυτό το ανοικτό πνεύμα της Ορθόδοξης Θεολογίας μας μεταφέρει ο Αργολίδος με τις εμπειρίες που μεταφέρει από την ζωή του Αγίου Λουκά. Αλλά πως μπορούν να βιώσουν την εμπειρία του Αγίου Λουκά οι πρίγκηπες της Εκκλησίας οι δεσποτάδες που ζουν ως ηγεμόνες αυταρχικών καθεστώτων του μεσαίωνα;

Ανώνυμος είπε...

Οι επικριτές πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι.
Ευγενέστατη η απάντηση του Αργολίδος κ. Νεκταρίου προς τους σεβασμιότατους αδελφούς του.

Ανώνυμος είπε...

Όταν μιλάν οι δοκιμασμένες μέθοδοι Αγίων, οι δεσποτάδες που το παίζουν ξερόλες, να συμμορφωθούν με την πρακτική των Αγίων. Χρόνια τους ακούμε να μας αραδιάζουν Κανόνες χωρίς ποτέ οι ίδιοι να τους τηρούνε. Καλό θα έκαναν να πάνε σε κανένα Μοναστήρι για να σώσουν την ζωή τους οι εισαγγελείς της Ορθοδοξίας. Ας το καταλάβουν δεν τους ακούει κανένας αποστροφή μας δημιουργεί ο επιτιμητικός τους παραλογισμός.

Ανώνυμος είπε...

Αυτοί που έβαλαν σε περίοπτη θέση τις επιστολές των καλοπροαίρετων Αρχιερέων ως τώρα δεν έχουν δημοσιεύσει την απάντηση του Αργολίδας. Τελικά και στην Εκκλησία δρουν τα συμφέροντα οι φιλίες και τα προσωπικά πιστεύω. Σε τι διαφέρουν οι δεσποτάδες από τους πολιτικούς και τα θρησκευτικά μέσα κοινωνική δικτύωσης από τα πολιτικά. Είναι μια από τα ίδια.

Ανώνυμος είπε...

Το ευαγγέλιο σήμερα μας μίλησε για τους ψαράδες Μαθητές του Κυρίου και εγώ ψάρεψα αυτή την επιστολή «Πνευματικό παιδί του Μητροπολίτη Αργολίδος κατά του Πειραιώς Σεραφείμ: Γιατί δεν κόβετε κοινωνία με τον «αιρεσιάρχη» Βαρθολομαίο; Η επιστολή σας είναι θολή, όπως τα μολυσμένα νερά του πρώτου λιμανιού της χώρας!» http://titogian54.blogspot.gr/2017/06/blog-post_197.html
Σας την συνιστώ να την διαβάστε.
Καλό σας μεσημέρι.

Ανώνυμος είπε...

"Αν ο Χριστός ήρθε να κάνη τέτοιους μίζερους, φοβικούς, διεστραμμένους, φανατισμένους, ανελεύθερους χριστιανούς, καλύτερα να μήν ερχόταν".
Την αγάπη και την ανοχή που δείχνουν μερικοί Επίσκοποι πρός τους αιρετικούς, αλλόθρησκους, αθέους, κλπ., ας την δείξουν και πρός τους ανωτέρω αναφερόμενους φανατικούς, διεστραμμένους, κλπ., ώστε με την κατάλληλη ποιμαντική να τους προσεγγίσουν και με τον διάλογο να τους διαφωτίσουν για να διορθωθούν.
Η αγάπη προς τον αιρετικό ας επεκταθή και προς τον μίζερο.

Geras Imos είπε...

Πάψτε να μιλάτε για αμαρτία, για gay pride και σιωνισμό. Πάψτε να μιλάτε γι αυτούς που επιβουλεύονται την πατρίδα μας και την πίστη μας. Μόνο έτσι θα σας παραδεχτούν οι αγαπούληδες. Ευτυχώς που στην Πάτρα δεν μας χτύπησε ακόμα το σύνδρομο της "ψευτοαγάπης". Δείξτε και λίγο αγάπη ρε παιδιά και στους εντός Εκκλησίας! Νισάφι πια...

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδη για να καταλαβουμε,και συγνωμη για την παρεμβαση, οι αποφασεις των Οικ.Συνοδων απο την αρχη της συστασης της Ορθ.Εκκλησιας,και που ειχαν γινει αποδεκτες απο ολοκληρο το πληρωμα της εκκλησιας και οι οποιες καταδικασαν αιρεσεις,κακως επαρθηκαν;Τα δογματικα κειμενα που ηταν η εκφραση της Ορθοδοξου Πιστεως εν Α γ ι ω Π ν ε υ μ α τ ι ειχαν κατι το αρνητικο και σκοτεινο;
Δεν εχουν θεση στη σωτηρια οι αιρετικοι; Βεβαιως και εχουν,αλλα πως θα εχουν θεση στη σωτηρια αν δεν ενωθουν με Τον Χριστο;Ειναι ενωμενοι με Τον Χριστο;Πως ειναι ενωμενοι αφου ειναι καταδικασμενοι απο τις Οικ.Συνοδους;Μετανοησαν;Δεν γνωριζει η Εκκλησια κατι τετοιο.
Αυτη τη στιγμη εκφραζουμε την Ορθ.Πιστη επειδη υπερασπιζομαστε την αληθεια συγχρονως με το σωμα Του Χριστου,που ειμαστε ενωμενοι,αφου ενοτης θα πει ενα σωμα,εν Πνευμα,ΜΙΑ Πιστις,Εν Βαπτισμα Ενας Θεοςκαι Πατερας ολων!!! Οταν λοιπον γινει ενωση με την δικη τους ομολογια ,δεν αλλαζει σταδιακα η πιστη των Ορθοδοξων;''Ουκ ενι Ιουδαιος..''.Ποιος ειναι ο πραγματικος Ιουδαιος κατα την γραφη,αυτος που φαινεται Ιουδαιος; Η περιτομη της καρδιας λενε οι Αγιοι Αποστολοι & οι αγιοι Πατερες ειναι αυτη που δειχνει αυτη την ''επιστημη της α γ ι ο τ η τ α ς'' και που βρηκαμε με πολυ επιμονη Μελετη,πως μπορει να μ ε τ α δ ο θ η μονο στον ε ν θ ε ρ μ ο -αναζητητη της αληθειας,ενω α π ο κ α λ υ π τ ε τ α ι σε εκεινον που δεν ελπιζει να την αποκτησει μεσα απο ματαιες συζτησεις,αλλα την αναζητει στη βαθια καθαρση του εσω ανθρωπου.[αββας Θεωνας]
Οι παγιδες λοιπον ειναι πολλες,οταν ο διαβολος προσπαθει να μας αποσπασει απο την καθημερινη προοδο εως οτου μας ξετιναξει στο αντιπερα στρατοπεδο του Αντιχριστου,επειδη οι αιρεσεις ηταν παντοτε μεσα στη διδασκαλια της Ορθ.Εκκλησιας και το να ξεχωρισει κανεις την αιρεση απο την πλανη ειναι εργο της ιερο,σε αντιθεση με τη σημερινη κατασταση ,οπου αιρονται οι αιρεσεις στα κρυφα για να αναβαθμιστουν ως ''εκκλησιες'' στα φανερα.
'' ''Μια ειναι η ΜΙΑ,ΑΓΙΑ,ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ '' '',στην πανορθοδοξη συνοδο οπως ειπαν οι Ρουμανοι ορθοδοξοι για τις αποφασεις της,αλλα δεν εφευρε κατι καινουργιο-ειπαν-[ασχετως εαν αναγνωρισε τις αιρεσεις ως εκκλησιες],Επιβεβαιωσε -ειπαν- την αληθεια της Πιστεως ,δεν ελαβε δογματικες αποφασεις..
...Δηλαδη μας ειπαν εμεσως πως δεν ηρθε να καταργησει τιποτε απο της πιστεως η συνοδος αυτη.αλλα στην ουσια συμπληρωσε /μαλλον ανετρεψε...κατι.
Αλλα οι αποφασεις αποτελουν κατευθυντηριες γραμμες -ειπαν-
Και κατευθυντηρια γραμμη ειναι αυτη που καταργει το ευαγγελιο και τις οικ.συνοδους των αγ.Αποστολων και των αγιων Πατερων,καταργει τις αιρεσεις κ τις πλανες;;;
Πως μπορει να ονομαστει αυτο;...ενοτης εν τω Οικουμενισμω;Δηλαδη ενοτης λαων και θρησκειων ;
Και ετσι κατενοησε την πλανη της η εκκλησια των αγιων Πατερων,αφου πλεον εγκρινεται η ενοτητα εν τη ποικιλλια και υπαρχει πανταχοθεν αληθεια!
Διοτι πως αναδηχτηκαν ως ''εκκλησιες''αντι να προστεθουν στο οικοδομημα της Μιας που ειναι Μια κ μοναδικη η Ορθοδοξη Εκκλησια μας,,,, πριν ακομη πιστεψουν;
ορθοδοξη συνειδηση για οποιον την εχει!

Το Αγιον Πνευμα δημιουργει θεικη συγγενεια! Πριν λοιπον κατηγορουμε να διακρινουμε δικαια για τον οποιον .Δεν κρυβουμε πως δεν υπαρχει ζηλος ου κατ επιγνωσιν,οπως πολλοι αγιοι Πατερες παραδεχτηκαν,αλλα και δεν θα αγαπησουμε την αιρεση χαριν των ανθρωπων οπως μας εχει διδαξει ενας γεροντας.
Ζητουμε συγνωμη,ας προβληματιστουμε μονο και να δουμε την ευθυνη μας εναντι Του Τριαδικου Θεου και παραλληλως εναντι του πλησιον μας.

Υ.Γ ελπιζω να μην εχω κανει κανενα γραφικο λαθος αυτη τη φορα.
Αν εκανα δογματικο δεν ξερω!

Ανώνυμος είπε...

Πρώτου μιλήστε για ψετοαγάπη κ. Geras Imos διαβάστε την Αγία Γραφή υπό την ερμηνεία των Πατέρων και όχι με την ερμηνεία την προτεσταντική την ευσεβίστικη και την δικολαβική. Εδώ ο Μητροπολίτης κ. Νεκτάριος μας μεταφέρει πως ερμήνευε την Αγία Γραφή στην καθημερινή ζωή ο Άγιος Λουκάς. Δεν θα βάλω τους σημερινούς μητροπολίτες πάνω από τους Αγίου Πατέρες. Ο μέγας Κανονολόγος του περασμένου αιώνος π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος γνήσιο έγραφε «προσέχετε μην κάνετε του Κανόνες κανόνια εναντίον των αδελφών». Αυτά τα ολίγα από ένα που πιστεύει ότι το Α και το Ω που είναι ο Κύριος είναι η λέξη ΑγαπΩ.

Ανώνυμος είπε...

Πάντα θα υπάρχουν οι λίγοι που θα ορθοτομούν τον λόγο της Αληθείας ως τον Αργολίδος Νεκτάριο Αντωνόπουλο.

Ανώνυμος είπε...

Αυτούς που έχω φοβηθεί στην ζωή μου δεν είναι οι ζηλωτές παλαιοημερολογίτες. Είναι οι ζηλωτές μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας που επιθυμούν να φέρουν τον μεσαίωνα και παρακλάδια του μουσουλμανισμού στην Εκκλησία. ας και να ερχόταν ο Χριστός θα έπαιρνε το μαστίγιο για να ξεκινήσει από τους νοθευτές της πίστης τους ζηλωτές πρώτα και μετά θα συνέχιζε.
Ιερομόναχος Ιγνάτιος

Ανώνυμος είπε...

Συνέχισε να μιλάς και να γράφεις σεβασμιότατε οι ταλιμπανιστές που εκφοβίζουν με τις ακρότητές τους είναι στο περιθώριο της κοινωνίας και των εκκλησιαζομένων. Τι να γίνει θα υπομείνουμε τις ιδιορρυθμίες τους αφού υπάρχουν.

Geras Imos είπε...

Ότι τώρα οι ενέργειες του αγ Λουκά συμβαδίζουν με τις ενέργειες του Μητροπολίτη... Άλλα λέει ο αγ. Λουκάς άλλα πραττουν όσοι τον επικαλούνται. Ο αγ. Λουκάς προσευχηθηκε για τον ζηλωτή που αποσχίσθηκε. Ο Πειραιώς όχι μόνο δεν αποσχίσθηκε αλλά τον κάναμε βουκινο με μια τάχα μου "προσωπική" επιστολή και τώρα που απάντησε τρέχουμε να μαζέψουμε τα ασυμμαζευτα... Καθώς κανείς δεν τόλμησε να αντιπαρατεθεί με τον Σεραφείμ. Με τις υγείες μας...

Υγ. Εσείς που τολμάτε να επικαλεισθε τον π. Επιφάνιο, μάλλον δεν έχετε διαβάσει έργα του. Προτείνω λοιπόν στους εραστές της αγαπολογίας πρώτα να διαβάσουν το βιβλίο του πατρός Επιφανίου Τα Δυο Άκρα : Ζηλωτισμός - Οικουμενισμός και μετά να εκτοξεύσουν τις υβρεις τους προς όποιον έχει στο λεξιλόγιό του τη λέξη Οικουμενισμός.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί παρακαλώ να μπει και απάντηση του Πειραιώς.

http://aktines.blogspot.gr/2017/06/blog-post_80.html

Ανώνυμος είπε...

Πρέπει κάποτε, επιτέλους, να σκύψουμε με πνεύμα μαθητείας και να εντρυφήσουμε στο σύγγραμμα του αειμνήστου π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου "Τα δύο άκρα: Οικουμενισμός και Ζηλωτισμός". Πιστεύω ότι τότε θα γίνουμε αν όχι σοφότεροι τουλάχιστον ταπεινότεροι. https://www.politeianet.gr/books/9789608594944-archimandritis-epifanios-i-theodoropoulos-ieron-isuchastirion-kecharitomenis-theotokou-troizinos-ta-duo-akra-268862?gclid=CjwKEAjw7J3KBRCxv93Q3KSukXQSJADzFzVSrHdwIgzZCo0aW_AuBAp2X9-jmkvBo7owXACeE3SrLRoCcnvw_wcB

Ανώνυμος είπε...

Καταπέλτης η απάντηση του Πειραιώς . Αλλά πολλοί κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν!

Ανώνυμος είπε...

"Πολιτικά ορθή" τοποθέτηση του μητροπολίτη Αργολίδος με επικάλυμμα τον άγιο Λουκά Κριμαίας.

Ανώνυμος είπε...

http://aktines.blogspot.gr/2017/06/blog-post_762.html
O γενικός γραμματέας της ΠΕΘ ασκεί κριτική των δηλώσεων του μητροπολίτη Αργολίδος.

Ανώνυμος είπε...

Έδωσε την απάντησή του στον κ. Τσαγκάρη ο Αργολίδος κ. Νεκτάριος φίλε των 7.50
http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/15515-apantisi-mitropoliti-argolidos-stin-panellinia-enosi-theologon

Είναι απάντηση συνετού Επισκόπου με αγάπη. Έβαλε τα πράγματα στην θέση τους. Δόξα στον Θεό που υπάρχουν επίσκοποι ως ο Αργολίδος κ. Νεκτάριος