Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

"… Ἐφ᾿ ὅσον ἐποιήσατε ἑνί τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων…" - Πάπας Φραγκίσκος

"… Ἐφ᾿ ὅσον ἐποιήσατε ἑνί τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων…"
(Ματθ. 25, 40)

Πάπας Φραγκίσκος

Μετανάστες νεκροί στη θάλασσα, μέσα σ’ αυτά τα καράβια που αντί να οδηγήσουν στην ελπίδα οδήγησαν στον θάνατο. Έτσι τιτλοφορούν το γεγονός οι εφημερίδες. Εδώ και μερικές εβδομάδες, όταν έμαθα αυτό το νέο, που δυστυχώς έχει επαναληφθεί τόσες φορές, η σκέψη ξαναρχόταν συνεχώς εκεί σαν ένα αγκάθι στη καρδιά που φέρνει πόνο. Και τότε σκέφτηκα πως είχα χρέος να έρθω εδώ σήμερα για προσευχή, για μια κίνηση προσέγγισης, αλλά επίσης και για ένα ξύπνημα της συνείδησής μας ώστε αυτό που συνέβη να μην επαναληφθεί. Αυτό να μην επαναληφθεί, σας παρακαλώ! Αλλά πριν απ’ όλα, θα ήθελα να πω έναν λόγο ευγνωμοσύνης και ενθάρρυνσης σ’ εσάς, κάτοικοι της Λαμπεντούσα και της Λινόζα, στα σωματεία, στους εθελοντές και στις δυνάμεις ασφαλείας, που δείξατε και δείχνετε τόση φροντίδα για τους ανθρώπους που ταξιδεύουν για να βρουν κάτι καλύτερο. Είστε μια μικρή πραγματικότητα, αλλά προσφέρετε ένα παράδειγμα αλληλεγγύης! Ευχαριστώ! Ευχαριστώ επίσης τον αρχιεπίσκοπο εκλαμπρότατο Φραγκίσκο Μοντενέγκρο για τη βοήθειά του, τον μόχθο του και την ποιμαντική του εγγύτητα. Χαιρετώ εγκάρδια την Δήμαρχο, Κυρία Γκιούσι Νικολίνι, την ευχαριστώ πολύ για ό,τι έκανε και κάνει. Θα ήθελα να στραφώ με τη σκέψη μου προς τους αγαπητούς μουσουλμάνους μετανάστες που αρχίζουν απόψε τη νηστεία για το Ραμαζάνι, με την ευχή πολλών πνευματικών καρπών. Η Εκκλησία είναι κοντά σας στην αναζήτηση μιας ζωής πιο άξιας για σας και για τις οικογένειές σας. Σ’ εσάς: (oshia)!


Αυτό το πρωινό, κάτω από την επίδραση του φωτισμένου Λόγου του Θεού που ακούσαμε, θα ήθελα να σας προτείνω κάποιες φράσεις οι οποίες προπάντων προκαλούν τη συνείδηση όλων, ωθούν σε στοχασμό και σε συγκεκριμένη αλλαγή ορισμένων διαθέσεων.

 «Αδάμ, πού είσαι;»: είναι η πρώτη ερώτηση που απευθύνει ο Θεός στον άνθρωπο μετά την πτώση. «Πού είσαι, Αδάμ;» Και ο Αδάμ είναι ένας άνθρωπος αποπροσανατολισμένος που έχει χάσει τη θέση του μέσα στη δημιουργία επειδή νομίζει πως έγινε ισχυρός, πως μπορεί να εξουσιάζει τα πάντα, πως είναι Θεός. Και η αρμονία θρυμματίζεται, ο άνθρωπος εξαπατάται κι αυτό επαναλαμβάνεται και στη σχέση του με τον άλλον που δεν είναι πια ο αδελφός για να τον αγαπά, αλλά απλώς ο άλλος που ενοχλεί τη ζωή μου, την καλοπέρασή μου. Και ο Θεός θέτει τη δεύτερη ερώτηση: «Κάιν, πού είναι ο αδελφός σου;» Το όνειρο να είσαι ισχυρός, να είσαι μεγάλος όπως ο Θεός, ή μάλλον να είσαι Θεός, γεννά μια αλυσίδα από λάθη, που είναι μια αλυσίδα θανάτου, σε οδηγεί να χύσεις το αίμα του αδελφού!

Αυτές οι δύο ερωτήσεις του Θεού ηχούν επίσης σήμερα, με όλη τους τη δύναμη! Πολλοί από εμάς, κι εγώ μαζί, είμαστε αποπροσανατολισμένοι, δεν προσέχουμε πια τον κόσμο μέσα στον οποίο ζούμε, δεν φροντίζουμε, δεν προστατεύουμε αυτό που ο Θεός δημιούργησε για όλους και δεν είμαστε πια ικανοί ούτε να φυλάμε ο ένας τον άλλον. Και όταν αυτός ο αποπροσανατολισμός παίρνει τις διαστάσεις του κόσμου, φτάνουμε σε τραγωδίες όπως αυτή στην οποία παρευρεθήκαμε.

«Πού είναι ο αδελφός σου;» η φωνή του αίματός του βοά προς εμέ, λέει ο Θεός. Δεν είναι μια ερώτηση που απευθύνεται στους άλλους, είναι μια ερώτηση που απευθύνεται σ’ εμένα, σ’ εσένα, σε καθέναν από εμάς. Αυτοί εδώ ανάμεσα στους αδελφούς και στις αδελφές μας γύρευαν να βγουν από δύσκολες καταστάσεις για να βρουν λίγη γαλήνη και ηρεμία. Ζητούσαν μια καλύτερη στάθμη ζωής γι’ αυτούς και για τις οικογένειές τους, αλλά βρήκαν τον θάνατο. Πόσες φορές αυτοί που ζητούν το ίδιο πράγμα δεν βρίσκουν κατανόηση, φιλοξενία, αλληλεγγύη! Και οι φωνές τους ανεβαίνουν ως τον Θεό! Για μια φορά ακόμα σας ευχαριστώ εσάς, κάτοικοι της Λαμπεντούσα, για την αλληλεγγύη σας. Πρόσφατα άκουσα έναν απ’ αυτούς τους αδελφούς. Πριν να φτάσουν εδώ, είχαν περάσει από τα χέρια λαθρεμπόρων, αυτών που εκμεταλλεύονται τη φτώχεια των άλλων, αυτών για τους οποίους η φτώχεια των άλλων είναι πηγή πλουτισμού. Πόσο είχαν υποφέρει! Και μερικοί δεν μπόρεσαν να φτάσουν στον προορισμό τους.

«Πού είναι ο αδελφός σου;» Ποιος είναι ο υπεύθυνος γι’ αυτό το αίμα; Στην ισπανική λογοτεχνία, υπάρχει μια κωμωδία του Λόπε ντε Βέγκα που διηγείται πως οι κάτοικοι της πόλης Fuente Ovejuna σκότωσαν τον Κυβερνήτη γιατί ήταν ένας τύραννος, και το έκαναν με τέτοιο τρόπο ώστε κανένας να μην ξέρει ποιος ήταν ο εκτελεστής. Όταν ο βασιλικός δικαστής ρωτάει: «Ποιος σκότωσε τον Κυβερνήτη;», όλοι αποκρίνονται:«Fuente Ovejuna, Κύριε». Όλοι και κανένας! Το ίδιο και σήμερα αυτή η ερώτηση προβάλλει απαιτητικά: ποιος είναι ο υπεύθυνος του αίματος αυτών των αδελφών μας ανδρών και γυναικών; Κανένας! Όλοι είμαστε υπεύθυνοι, έτσι: δεν είμαι εγώ, εγώ δεν είμαι από εδώ, είναι άλλοι, ασφαλώς όχι εγώ. Αλλά ο Θεός ρωτάει τον καθένα μας: «Πού είναι το αίμα του αδελφού σου που βοά προς εμέ;» Σήμερα κανείς στον κόσμο δεν αισθάνεται υπεύθυνος γι’ αυτό, έχουμε χάσει την έννοια της αδελφικής υπευθυνότητας. Έχουμε πέσει στην υποκριτική στάση του ιερέα και του λευίτη, για τους οποίους μιλούσε ο Ιησούς στην παραβολή του Καλού Σαμαρείτη: κοιτάμε τον μισοπεθαμένο αδελφό στην άκρη του δρόμου, ίσως σκεφτόμαστε «τον καημένο», και συνεχίζουμε τον δρόμο μας, δεν είναι δουλειά μας. Και μ’ αυτό ειρηνεύουμε την ψυχή μας, αισθανόμαστε εντάξει. Ο πολιτισμός της καλοπέρασης, που μας οδηγεί να σκεφτόμαστε τον εαυτό μας, μας κάνει αναίσθητους στις κραυγές των άλλων, μας κάνει να ζούμε μέσα στις σαπουνόφουσκες, που είναι ωραίες, αλλά δεν είναι τίποτα, είναι η ψευδαίσθηση του μάταιου, του προσωρινού, ψευδαίσθηση που οδηγεί στην αδιαφορία προς τους άλλους, και μάλιστα στην παγκοσμιοποίηση της αδιαφορίας. Μέσα σ’ αυτό τον κόσμο της παγκοσμιοποίησης, πέσαμε στην παγκοσμιοποίηση της αδιαφορίας. Συνηθίσαμε στον πόνο του άλλου, αυτό δεν μας αφορά, δεν μας ενδιαφέρει, δεν είναι δουλειά μας!

Ξανάρχεται στη σκέψη μου η φιγούρα του Ανώνυμου του Μαντζόνι. Η παγκοσμιοποίηση της αδιαφορίας μας κάνει όλους «ανώνυμους», υπεύθυνους χωρίς όνομα και χωρίς πρόσωπο.

«Αδάμ, πού είσαι;», «Πού είναι ο αδελφός σου;», είναι οι δύο ερωτήσεις που θέτει ο Θεός στην αρχή της ιστορίας της ανθρωπότητας και που τις απευθύνει σε όλους τους ανθρώπους του καιρού μας, και σ’ εμάς επίσης. Αλλά θα ήθελα να θέσουμε στον εαυτό μας μια τρίτη ερώτηση: «Ποιος από εμάς έκλαψε για το γεγονός αυτό και για τα γεγονότα σαν κι αυτό;» Ποιος έκλαψε για τον θάνατο αυτών των αδελφών μας ανδρών και γυναικών; Ποιος έκλαψε για τα πρόσωπα που ήταν στο σκάφος; Για τις νεαρές μανάδες που κυοφορούσαν τα παιδιά τους; Γι’ αυτούς τους άνδρες που επιθυμούσαν να βρουν κάτι για να συντηρήσουν την οικογένειά τους; Είμαστε μια κοινωνία που έχει ξεχάσει την πείρα των δακρύων, έχει ξεχάσει να «συμπάσχει»: η παγκοσμιοποίηση της αδιαφορίας μας αφαίρεσε την ικανότητα να κλαίμε! Μέσα στο Ευαγγέλιο ακούσαμε την κραυγή, τα κλάματα, το μακρύ παράπονο: « Η Ραχήλ κλαίει τα παιδιά της… γιατί δεν υπάρχουν πια». Ο Ηρώδης έσπειρε τον θάνατο για να υπερασπιστεί τη δική του ευημερία, τη δική του σαπουνόφουσκα. Κι αυτό συνεχίζει να επαναλαμβάνεται… Ας ζητήσουμε από τον Κύριο να σβήσει αυτό που έχει μείνει απ’ τον Ηρώδη και στη δική μας την καρδιά. Ας ζητήσουμε από τον Κύριο τη χάρη να κλάψουμε για την αδιαφορία μας, να κλάψουμε για τη σκληρότητα που υπάρχει στον κόσμο, μέσα μας, κι επίσης μέσα σ’ εκείνους που μέσα στην ανωνυμία τους παίρνουν τις κοινωνικο-οικονομικές αποφάσεις που ανοίγουν τον δρόμο σε δράματα όπως αυτό εδώ. «Ποιος έκλαψε;» Ποιος έκλαψε σήμερα στον κόσμο;

Κύριε, σ’ αυτή τη Λειτουργία, που είναι μια Λειτουργία μετανοίας, ζητάμε συγχώρεση για την αδιαφορία μας προς πολλούς αδελφούς και αδελφές μας. Πατέρα μας, σου ζητάμε συγχώρεση γι’ αυτόν που έχει βολευτεί κι έχει κλειστεί μέσα στη δική του ευμάρεια που οδηγεί στην αναισθησία της καρδιάς, σου ζητάμε συγχώρεση γι’ αυτούς που με τις αποφάσεις τους σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν δημιουργήσει καταστάσεις που οδηγούν σ’ αυτά τα δράματα. Συγχώρησέ μας, Κύριε!

Κύριε, ας ακούσουμε και σήμερα τις ερωτήσεις σου: «Αδάμ, πού είσαι;», «Πού είναι το αίμα του αδελφού σου;»



Κήρυγμα στην Θ. Λειτουργία που τέλεσε στο χώρο καταφυγής των μεταναστών, στο νησί Lampedussa στις 8 Ιουλίου 2013.
Πηγή: Ενοριακά

66 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΕ ΑΠ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΑΣ ΤΟΝ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ!

Αναστάσιος είπε...

Δεν προβάλω τον Πάπα αλλά τις σκέψεις που εκφράζει από την Αγία Γραφή.
Ο ίδιος ο Χριστός λέει για τους Φαρισαίους να ακούτε τα λόγια τους, αλλά να μην κάνετε τα έργα τους.
Καθρέφτισε τον εαυτό σου αδελφέ μου στα αγιογραφικά λόγια και μετά σιώπα!

Ανώνυμος είπε...

Εμμέσως προβάλλεις τον πάπα κι ας μη θες να το παραδεχθείς. Την επόμενη φορά να μας παραθέσεις αποσπάσματα απ το Λούθηρο και τον Καλβίνο για να καθρεφτιστούμε στις "αγιογραφικές" σκέψεις τους! Είσαι για λύπηση!

Ανώνυμος είπε...

Ε! όχι και αιρεσιάρχης. Μην το παρατραβάς. Όλοι οι προκαθήμενοι των Ορθοδόξων Εκκλησιών τον αποκαλούν «εν Χριστώ αδελφό».
Να πας να εξομολογηθείς αμέσως. Σε περιμένει η κόλαση.
Γ. Ο. Χ.

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχουν χριστιανοί ορθόδοξοι που όταν ακούνε την λέξη και μόνο Πάπας τους μπαίνει ο Εξαποδό μέσα τους. Αν τώρα αυτό το κήρυγμα έφερνε την υπογραφή σύγχρονου Γέροντα (Ζήση, Μεταλληνού), θα γινόταν «μπεστ σέλερ».

Ανώνυμος είπε...

Τω Κανονικώς ανυποστάτω και εκπεσόντι Αιρεσιάρχη Πάπα και Πατριάρχη της Δύσεως Πάπα Ρώμης Βενεδίκτω τω 16ω (νυν δε Φραγκίσκω) και τοις ΑΥΤΩ ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΙ ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝΑΘΕΜΑ.
Τοις κηρύσσουσι και διδάσκουσι την Παναίρεσιν του Διαχριστιανικού και Διαθρησκειακού Συγκριτιστικού ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝΑΘΕΜΑ.
Ει τις ου φιλεί Ιησούν Χριστόν ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝΑΘΕΜΑ.

Εκ των ΑΝΑΘΕΜΑΤΩΝ του Σεβασμιωτάτου και Θεοπροβλήτου Μητροπολίτου Πειραιώς & Φαλήρου κ.κ. Σεραφείμ

Ανώνυμος είπε...

"ΕΑΜ ΕΛΑΣ Μελιγαλάς"
"Στο Βίτσι και στο Γράμμο σας βάλαμε στην άμμο".
Φωτιά και τσεκούρι στους αιρετικούς.

Ανώνυμος είπε...

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

"Κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας", ἥν παρελάβομεν ἄδολον παρὰ τηλικούτων ἀνδρῶν, ἀποστρεφόμενοι πάντα νεωτερισμὸν ὡς ὑπαγόρευμα τοῦ διαβόλου· ὁ δεχόμενος νεωτερισμόν, κατελέγχει ἐλλιπῆ τὴν κεκηρυγμένην ὀρθόδοξον πίστιν. Ἀλλ᾽ αὐτὴ πεπληρωμένη ἤδη ἐσφράγισται, μὴ ἐπιδεχόμενη μήτε μείωσιν, μήτε αὔξησιν, μήτε ἀλλοίωσιν οἱανδήποτε, καὶ ὁ τολμῶν ἢ πρᾶξαι ἢ συμβουλεῦσαι ἢ διανοηθῆναι τοῦτο ἠρνήθη τὴν πίστιν τοῦ Χριστοῦ, ἤδη ἑκουσίως καθυπεβλήθη εἰς τὸ αἰώνιον ἀνάθεμα διὰ τὸ βλασφημεῖν εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, ὡς τάχα μὴ ἀρτίως λαλῆσαν ἐν ταῖς Γραφαῖς καὶ διὰ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων.
Τὸ φρικτὸν τοῦτο ἀνάθεμα, ἀδελφοὶ καὶ τέκνα ἐν Χριστῷ ἀγαπητά, οὐκ ἐκφωνοῦμεν ἡμεῖς σήμερον, ἀλλ᾽ ἐξεφώνησε πρῶτος ὁ Σωτὴρ ἡμῶν "ὃς ἂν εἴπη κατὰ τοῦ Πνεύματος τοῦ Ἁγίου, οὐκ ἀφεθήσεται αὐτῷ οὔτε ἐν τῷ νῦν αἰῶνι οὔτε ἐν τῷ μέλλοντι" ἐξεφώνησεν ὁ θεῖος Παῦλος· "ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ᾽ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω" ἐξεφώνησαν τοῦτο αἱ ἑπτὰ Οἰκουμενικοὶ Σύνοδοι καὶ σύμπας ὁ χορὸς τῶν θεοφόρων Πατέρων.
Ἅπαντες σὺν νεωτερίζοντες ἢ αἱρέσει ἢ σχίσματι, ἑκουσίως ἐνεδύθησαν, κατὰ τὸν ψαλμωδόν, "κατάραν ὡς ἱμάτιον"(calm.rh',18), κἄν τε Πάπαι κἄν τε Πατριάρχαι, κἄν τε Κληρικοί, κἄν τε Λαϊκοὶ ἔτυχον εἶναι "κἂν ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ ἀνάθεμα ἔστω, εἰ τὶς ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ᾽ ὃ παρελάβετε". Οὕτω φρονοῦντες οἱ Πατέρες ἡμῶν καὶ ὑπακούοντες εἰς τοὺς ψυχοσωτηρίους λόγους τοῦ Παύλου ἐστάθησαν σταθεροὶ καὶ ἑδραῖοι εἰς τὴν ἐκ διαδοχῆς παραδοθεῖσαν αὐτοῖς πίστιν καὶ διέσωσαν αὐτὴν ἄτρεπτον καὶ ἄχραντον διὰ μέσου τοσούτων αἱρέσεων, καὶ παρέδωκαν αὐτὴν εἰς ἡμᾶς εἰλικρινῆ καὶ ἀνόθευτον, ὡς ἐξῆλθεν ἄδολος ἀπὸ τοῦ στόματος τῶν πρώτων ὑπηρετῶν τοῦ Λόγου" οὕτω φρονοῦντες καὶ ἡμεῖς, ἄδολον, ὡς παρελάβομεν, μετοχετεύσομεν αὐτὴν εἰς τὰς ἐπερχομένας γενεάς, μηδὲν παραμείβοντες, ἵνα ὦσι κακεῖνοι ὡς καὶ ἡμεῖς εὐπαρουσίαστοι καὶ ἀκαταίσχυντοι, λαλοῦντες περὶ τῆς τῶν προγόνων ἡμῶν πίστεως». «Ἔπειτα παρ᾽ ἡμῖν οὔτε Πατριάρχαι οὔτε Σύνοδοι ἐδυνήθησαν ποτὲ εἰσαγαγεῖν νέα, διότι ὁ ὑπερασπιστὴς τῆς θρησκείας ἐστιν αὐτὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, ἤτοι αὐτὸς ὁ λαός, ὅστις ἐθέλει τὸ θρήσκευμα αὐτοῦ αἰωνίως ἀμετάβλητον καὶ ὁμοειδὲς τῷ τῶν Πατέρων αὐτοῦ, ὡς ἔργῳ ἐπειράθησαν καὶ πολλοὶ τῶν ἀπὸ τοῦ σχίσματος Παπῶν τε καὶ Πατριαρχῶν Λατινοφρόνων μηδὲν ἀνύσαντες»

ΑΝΘΙΜΟΣ ἐλέῳ Θεοῦ Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης

καί Οἰκουμενικός Πατριάρχης.

ΙΕΡΟΘΕΟΣ ἐλέῳ Θεοῦ Πάπας καί Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας καί πάσης Αἰγύπτου.

ΜΕΘΟΔΙΟΣ ἐλέῳ Θεοῦ Πατριάρχης Ἀντιοχείας.

ΚΥΡΙΛΛΟΣ ἐλέῳ Θεοῦ Πατριάρχης Ἱεροσολύμων

καὶ αἱ περὶ αὐτοὺς Ἱεραὶ Σύνοδοι.

(Ἐγκύκλιος τῆς Συνόδου τοῦ 1848, συγκληθείσης ἐν Κωνσταντινουπόλει, τὴν ὁποίαν προσυπογράφουν οἱ ἄνωθεν Πατριάρχαι)

Ανώνυμος είπε...

Δε χρειαζόμαστε τις σκέψεις του πάπα για να καθρεφτιστούμε στη Βίβλο.
Μας αρκεί η Βίβλος όπως αυτήν την ερμηνεύουν οι Ορθόδοξοι Πατέρες.
Είμαστε αυτάρκεις οι Ορθόδοξοι και δεν έχουμε ανάγκη τα δεκανίκια των αιρετικών.

Ανώνυμος είπε...

Mην ταράζεστε, αγαπητέ Αναστάσιε, από τα σχόλια των φανατικών. Αυτοί λαμβάνουν την υπόσταση τους εναντιούμενοι προς κάτι άλλο που αυτοί δεν είναι. Έχουν λησμονήσει ότι 'το Πνεύμα όπου θέλει πνει'. Ένας απ' αυτούς τόλμησε να γράψει πρόσφατα ότι ο θεός έχει 'άρει την Χάρη των λειψάνων που έχουν στα χέρια τους οι Ρωμαιοκαθολικοί'! Ας μας ελεήσει ο Κύριος...

Ανώνυμος είπε...

Δεν είδα πολλούς ορθοδόξους δεσποτάδες να κάνουν το ίδιο και να προσπαθούν να προσεγγίσουν αυτό το μεγάλο πρόβλημα. Καλά το έγραψε ο Τάσος ας τολμήσει ο καθένας να καθρέφτισε τον εαυτό του για να δει πόσο αλματικοί είμαστε.
Χ. Δ.

Ανώνυμος είπε...

Ακου τι σου λεγει ο ψαλμωδος:Απ την κοιλια της μανας τους πλανηθηκαν οι ρητορες του ψευδους..[σε μεταφραση]ψαλμ 57-4]..Λοιπον αδελφοι,οσοι μεταλαμβανουν τα αζυμα[κοινωνια Λατινων]ειναι μετοχοι της απωλειας..Οταν εχεις ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΟΥ,ΤΙ ΤΗΝ ΘΕΛΕΙΣ ΤΗΝ ΔΙΔΑΧΗ ΤΗΣ ΠΛΑΝΗΣ;;;ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΣΩΜΗ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ [εφοσον το Πνευμα ειναι η αληθεια]..Γνωριζουμε λοιπον απο τις ΓΡΑΦΕΣ ΠΩΣ ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ 1]''Δεν υπαρχει αλλο ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ...ΓΑΛ 1-6]..
Ο ΚΥΡΙΟΣ Λοιπον ,αποστρεφεται τα διπλα ζυγια και η ψευτικη ζυγαρια του ειναι μισητη..ΠΑΡΟΙΜ 20-23]...
αμαρτωλοι ειμαστε ,απιστοι δεν ειμαστε..ουτε αγιοι ειμαστε..Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΑ !!! Γιαυτο θα διναμε και τη ζωη μας γιαυτην!!!!!!!!!!!!!!
Γιαυτο αγαπητοι μου αδελφοι ,εσεις που χαρακτηριζετε τους αδελφους σας ακραιους[να το πω στη φυση μου..τι να κανω]
Μην κεντατε χωρις βελονα...διοτι εαν δεν πιστεψετε ,δεν θα εννοησετεΗσ.7-9]...
Ζητω συγνωμη,δεν εχω αλλη επιλογη αλλα σιωπη στον καιρο που πρεπει να λαλεις ,ειναι σαν να κρυβεις την αληθεια.Και οποιος κρυβει την ΑΛΗΘΕΙΑ ,ΚΡΥΒΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ..ΔΙΟΤΙ δεν υπαρχει μεγαλυτερη αγαπη ,απο την αγαπη για τη σωτηρια του πλησιον.προπορευομενης της αγαπης για ΤΟΝ Κυριο ΜΑΣ..[με πολλη αγαπη ΧΡΙΣΤΟΥ ..για οποιον τα δεχεται ασφαλως...πην
Η ΗΜΕΡΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΑ....

Ανώνυμος είπε...

Μια χαρά τα λέει ο Πάπας. Για λύπηση δεν είσαι εσύ Αναστάσιε αλλά αυτοί που γράφουν ανερυθρίαστα τις κατηγορίες τους.

Ανώνυμος είπε...

Σε πάω Κωστόπουλε γιατί τους γράφεις όλους και εσύ κάνεις αυτό που θέλεις.
Είσαι απρόβλεπτος.

Ανώνυμος είπε...

Κάνεις λάθος φίλε οι γεροντάδες Ζήσης και Μεταλληνός μιλούν για βαθιά δογματική ανέξοδη θεολογία. Δεν τους ενδιαφέρουν τα προβλήματα του κόσμου και η καθημερινότητά τους. Αυτοί έχουν τις καλές τους συντάξεις και ζουν. Εμείς φυτοζωούμε και το άγγιγμα αυτό του Φραγκίσκου προς τους αναξιοπαθούντες μετανάστες δίνουν δύναμη αγάπης και σε μας. Ευτυχώς που υπάρχουν οι αγωνιστές παπάδες σαν αυτό που είναι στην κιβωτό του κόσμου και μπαλώνουν τα αμπάλωτα των αγάδων μεγαλοπαπάδων και μεγαλοδεσποτάδων.

Ανώνυμος είπε...

Αντε με το καλό και την επόμενη φορά να έχετε απόσπασμα των ψευδο Μαρτύρων του Ιεχωβά!

Αναστάσιος είπε...

Προς 7:38 μ.μ.

Τι να γίνει μέσα στους 3.000 έως 3.500 καθημερινούς επισκέπτες υπάρχουν και οι μεμονωμένες περιπτώσεις όπως η δικιά σας.

Ανώνυμος είπε...

Αυτός που λέει για τους ιεχωβάδες υπερβαίνει τα εσκαμμένα.
Θέλω να μου πει ποια μπορεί να είναι η σύγκριση των ρωμαιοκαθολικών με τους ιεχωβάδες. Για να γράφει αυτά θα ήταν κουμπούρας στα θρησκευτικά και στο δημοτικό.

Ανώνυμος είπε...

Προς 2:24: ανερυθρίαστα γράφεις εσύ και οι ομόφρονές σου. Αν έχεις τα κότσια ανασκεύασε τις αιτιάσεις των όσων κριτικάρουν την επιεικώς απαράδεκτη ενέργεια του ιστολόγου. Ρεντίκολο έχουν κάνει εδώ και καιρό τον Τάσο άλλα ιστολόγια. Μαζευτείτε λιγάκι.

Ανώνυμος είπε...

Εκτός απ τις μεμονωμένες φωνές του 7:38 υπάρχει και η πληθώρα των σχολίων που στηλίτευσαν τις απαράδεκτες αναρτήσεις υπέρ του πατριάρχη Βαρθολομαίου καθώς και πολλά σχόλια που σχολιάζουν αρνητικά άλλες φιλοοικουμενιστικές αναρτήσεις.

Αναστάσιος είπε...


Προς 9:44 μ.μ.

Αγαπητέ μου οι απόψεις του Σεβασμιωτάτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ τις οποίες μου στέλνει και τις αναρτώ, καθώς και του φίλου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου είναι κατ’ εσάς «φιλοοικουμενιστικές αναρτήσεις».

Το ιστολόγιό μου φιλοξενεί όλες τις απόψεις και σε όποιον αρέσει.

Ανώνυμος είπε...

Αυτοί που κατηγορούν τον Αναστάσιο με αναδημοσίευση των λόγων του πάπα το μόνο που κάνουν είναι να διαφημίζουν το ιστολόγιο και να του ανεβάζουν αριθμούς. Το σπουδαιότερο όμως είναι πως διαφημίζουν τον πάπα. Άνθρακας ο θησαυρός των καταγγελιών. Κατά βάθος είναι κρυφοπαπικοί.

Ανώνυμος είπε...

Τάσο είσαι επικοινωνιολόγος μεγάλος. Δεν πας σε κανένα κόμμα να κερδίζεις και λεφτά. Η γκρίζα διαφήμιση τραβά στις μέρες μας. Είσαι ο νέος Λαλιώτης.

Ανώνυμος είπε...

Έπεσε γραμμή στους παλαιοημερολογίτες και γράφουν. Να δοξάζεις τον Θεό που δεν είσαι σε κάποιο παρακλάδι τους. Αν ήσουν μέλος τους σύντομα θα σε έβλεπα αφορισμένο. Είναι το χόμπι τους. Κάθε Κυριακή και ένας αφορισμός

Ανώνυμος είπε...

Κυκλοφορούν πολλοί «ευλαβείς βλαμμένοι» κατά τον π. Παΐσιο και στο διαδίκτυο. Όλα αυτά τα στενόμυαλα σχόλια μου αρέσουν. Είναι και αυτά μια διασκέδαση. Τώρα πάω βόλτα. Όταν επιστρέψω θα μπω. Μακάρι να υπάρχει υλικό διασκέδασης.

Ανώνυμος είπε...

Κάνεις λάθος φίλε και προσπαθείς να δημιουργήσεις εντυπώσεις όπως και ο ιστολόγος που αποβαίνουν όμως μπούμεραγκ. Δε διαφωνούν και διατυπώνουν αρνητικά σχόλια μόνο οι παλαιοημερολογίτες αλλά και πολλοί συνειδητοποιημένοι νεοημερολογίτες. Άλλωστε και τα ιστολόγια που κριτικάρουν τον Αναστάσιο δεν είναι παλαιοημερολογίτικα. Μην προσπαθείτε τεχνηέντως να εκτρέψετε το όλο θέμα εκεί που σας συμφέρει.Στο κάτω-κάτω τόσο ο μητροπολίτης Πειραιώς όσο και ο π.Αναστάσιος Γκοτσόπουλος ονομάζουν τον πάπα αιρετικό και κακίζουν τη φιλοοικουμενιστική πολιτική του πατριάρχη Βαρθολομαίου τον οποίο το ιστολόγιο αυτό προβάλλει σκανδαλωδώς.
Νεοημερολογίτης

Ανώνυμος είπε...

Φωτιά και τσεκούρι!! Καλή αντάμωση στα γουναράδικα!! Θα έρθει η ώρα!!

Ανώνυμος είπε...

Εσύ αδελφέ Αναστασιε πρώτα απο όλα Καθρέφτισε τον εαυτό σου αδελφέ μου στα αγιογραφικά λόγια και μετά σιώπα!
Και μετά μίλα για τους άλλους.
Όσο για την "επισκεψιμότητα"που περηφανεύεσαι όλοι εδώ στην Πάτρα ξέρουμε πως την έχεις τρέχοντας σε κάθε εκδήλωση για να βγείς στις φωτογραφίες πρώτος και καλύτερος...
Δυστυχώς εάν σεβόσουν τους αναγνώστες σου δεν τους σέβεσαι αναρτώντας τέτοια πράγματα και φερόμενος γλοιωδέστατα...
Ειλικρινά δεν έχω καμία εμπάθεια όπως θα εύκολα θα πείς...
Ειλικρινά επίσης δεν θα ξαναμπώ στο ιστολόγιο σου ....

Ανώνυμος είπε...

οι πιο εύκολες κατηγορίες
α. Εμπάθεια
β.Ζηλωτισμός
γ.Παλαιοημερολογίτης...
Η Δοκησισοφία του κυρίου των 10.12

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Αναστάσιε,
όντας εκείνος που σου απέστειλε στο προσωπικό σου μέιλ το άρθρο το οποίο εδώ δημοσιεύεις μένω πραγματικά κατάπληκτος από το πόσο θράσος μάς δίνει η ανωνυμία του διαδικτύου.
Άνθρωποι, που ίσως να σου κάνουν το φίλο, άνθρωποι που ουδέποτε εκοπίασαν για να παρουσιάσουν κάτι θετικό μπαίνουν με τα λασπωμένα τους παπούτσια στο σαλόνι σου και ξερνάνε ό,τι τους περισσεύει στην καρδιά και το μυαλό τους. Νιώθω σκοτοδίνη, όχι γιατί κατηγορούν τον Πάπα ή τον Πατριάρχη (το δικαίωμα της Κρίσης το έχει εκχωρήσει ο Θεός Πατήρ μόνον στον Υιό αν θυμάμαι καλά από το απόσπασμα του Κατά Ιωάννη Ευαγγελίου που άκουσα δυο φορές αυτές τις μέρες σε κηδεία)αλλά από την επιπολαιότητα των κρίσεων. Αδυνατούμε να βρούμε έστω και το παραμικρό θετικό στον απέναντί μας. Του κολλάμε μια ταμπέλα και ξενοιάζουμε. Ο ένας είναι προδότης, ο άλλος κολασμένος, ο τρίτος ανήθικος κι εμείς ουχί ώσπερ οι λοιποί των ανθρώπων όντες κατεβαίνουμε δεδικαιωμένοι από το Ναό του εγώ μας με προτασσόμενη τη δοκό εν τω οφθαλμώ μας.
Δεν ξέρω γιατί ο Πάπας είπε όσα είπε. Δεν ξέρω τι παίζεται μέσα στην ψυχή του. Ξέρω μόνο πως αυτά που είπε είναι αλήθειες. Και ως τέτοιες τις επικροτώ. Εύχομαι εμένα να με κρίνει ο Θεός της συμπάθειας και του ελέους. Δεν θα με δυσκολέψει καθόλου η σωτηρία του Πάπα στη δική μου σωτηρία. Όσο για τους αδελφούς της ακρίβειας, μόνοι τους επιλέγουν τον Κριτή της ακρίβειας και της αδέκαστης απολυτότητας. Αν την αντέχουν, με γεια τους με χαρά τους.

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχο κείμενο. Μπράβο Τάσο που το δημοσιευσες.
Μ.

Ανώνυμος είπε...

Ο 12.07 είπε τα όσα θα επιθυμούσα και γω να καταγράψω αλλά δεν έχω την δυνατότητα να τα μεταφέρω τόσο υπέροχα. Έτσι όπως τα γράφει είναι.

Ανώνυμος είπε...

"Αδελφέ Αναστάσιε" να έχεις χαρά μεγάλη διότι ένας από τους ταλιμπάν ο 11,26 δεν θα ξαναμπεί στο ιστολόγιό σου. Μην τα βάψεις μαύρα. Να στήσεις χορό.

Λάμπρος Γκιούλης είπε...

Είμαι του Πατρίου Εορτολογίου και τον συμπαθώ τον Αναστάσιο γιατί είναι ειλικρινής με τον εαυτό του και τους άλλους. Του το έχω πει προσωπικά και δημόσια. Ο άνθρωπος δεν το κρύβει ότι είναι φιλοΠατριαρχικός και Οικουμενιστής.
Το πρόβλημα είναι με όλους εσάς που κατηγορείται ως οικουμενιστή τον Βαρθολομαίο αλλά τον προσκυνάτε. Ξεκαθαρίστε επιτέλους την θέση σας. Δεν είναι τίμιο αυτόν που βρίζεται ως προδότη και αιρετικό τον Βαρθολομαίο να ανεχόσαστε το μνημόσυνό του στην Εκκλησία.
Αυτό είναι εμπαιγμός των Ιερών Κανόνων, των Αγίων Πατέρων και της Ιεράς Παραδόσεως. Εδώ σας αξίζει «ο αναμάρτητος υμών πρώτος τον λίθον βαλέτω» επί τω Αναστασίω.
Τολμώ να σας το πω κατάφατσα είσθε θεομπαίχτες χειρότεροι από τους φαρισαίους.
Λάμπρος Γκιούλης
Αρόη Πατρών

Ανώνυμος είπε...

Προς 12:07: τα περί ανωνυμίας γιατί τα επικαλείσαι, ανώνυμος ων;

Ανώνυμος είπε...

2.22 υπάρχει μια διαφορά μεταξύ του 12.17 και η διαφορά αυτή είναι ουσιαστική. Ο 12.17 δεν χυδαιολογεί ούτε χρησιμοποιεί εκφράσεις «χαμαιτυπείου» όπως θα έλεγε και ο κ. Κ. Μητσοτάκης. Η ανωνυμία είναι κακή όταν κάποιος βγάζει τα απωθημένα του. Θα τόνιζα ότι και η εμπάθεια την οποία σχολιαστές εκφράζουν ανώνυμα (όχι μόνο εδώ αλλά και σε άλλα ιστολόγια) πρέπει να κάνουν την αυτοκριτικής τους.
Τώρα να καταθέσω και μια γνώμη για το δημοσίευμα αυτό. Ακούω από πολλούς (όχι στα έως εδώ σχόλια) να λένε ότι ο εκάστοτε Πάπας είναι Αρχηγός Κράτους και όχι επίσκοπος ή πνευματικός ηγέτης και πολλά άλλα. Λοιπόν γιατί τόσος θόρυβος για μια επίσκεψη ενός Αρχηγού Κράτους προς οπαδούς ή υπηκόους. Τα όσα είπε λοιπόν ο Αρχηγός του Κράτους του Βατικανού μετέφερε εδώ ο κ. Αναστάσιος. Σε εποχή δημοκρατίας αλλά και ελευθερίας έτσι όπως η ορθόδοξη Εκκλησία μας την εννοεί, μπορούν να υπάρχουν αποκλεισμοί; Σε όλο το κείμενο δεν διάβασα αιρετική απόκλιση του Αρχηγού του Βατικανού.
Βέβαια η πέτρα του αναθέματος για τεχνικούς λόγους είναι εναντίον του κ. Αναστάσιου. Θα έλεγα με επιφύλαξη τεχνηέντως. Ας προσέξει ο ιστολόγος αυτούς που του κάνουν τους φίλους. Τα λέω αυτά, διότι καμιά πολεμική δεν έγινε επί της πηγής της ειδήσεως, την οποία ο ιστολόγος αναγράφει με παραπομπή.
Αλλά δεν σας ενδιαφέρει η πηγή αλλά το ιστολόγιο του κ. Αναστάσιου το οποίο λόγο της επισκεψιμότητας έχει δύναμη. Την δύναμη αυτή την γνωρίζω από ομάδα φίλων φοιτητών που το παρακολουθεί στα «αγαπημένα».
Τέλος, τα λόγια του Πάπα με προβλημάτισαν θετικά ως Ορθόδοξο. Θα επιθυμούσα κατά αυτό τον τρόπο να προσέγγιζαν τα θέματα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός και οι Αρχηγοί των Κοινοβουλευτικών Κομμάτων. Θα ήταν καλό να ακολουθούσαν την τακτική-πολιτική του Αρχηγού του Κράτους του Βατικανού.
Νίκος Μοσχονάς
Φοιτητής Δ.Π.Θ.

Ανώνυμος είπε...

«εἰ κακῶς ἐλάλησα, μαρτύρησον περὶ τοῦ κακοῦ• εἰ δὲ καλῶς, τί με δέρεις;»

Ανώνυμος είπε...

Μάθαμε στις κραυγές.
Τίποτα για την ταμπακέρα.
Αλλά η ταμπακέρα αυτή τη φορά έχει καλό καπνό.
Οπότε ας φωνάξουμε για εκφοβισμό.
Πέρασε η εποχή αυτή κύριοι καθολικά διαμαρτυρόμενοι ….
Αυτές είναι τακτικές μπολσεβίκων.

Ανώνυμος είπε...

1)Έχει δίκαιο ο ανώνυμος των 10:11 π.μ. που λέει ότι μάθαμε στις κραυγές. "Ταλιμπάν, φονταμενταλιστές, επαρχιώτες, στενόμυαλοι, σκοταδιστές". Να κάποιες, δειγματοληπτικά, απ τις κραυγές που διακινούνται. Δεν είδα όμως να καταδικάζονται από κάποιους εξ ίσου με τις "εκφράσεις" χαμαιτυπείου! Επιλεκτική καταδίκη!
2)Τα αντιρρητικά, προς την επίμαχη επιλογή του ιστολόγου να αναδημοσιεύσει το κείμενο του αιρετικού πάπα, σχόλια δεν περιείχαν όλα "εκφράσεις χαμαιτυπείου" αλλά μια μειοψηφία τους (κανείς δεν εγγυάται ότι δεν ήταν προβοκατόρικα ή απλώς "ειρωνικά" από ομόφρονες του ιστολόγου).
3)Ο πάπας της Ρώμης, κε Μοσχονά, δεν είναι απλώς και μόνο αρχηγός της "ΒΑΤΙΚΑΝΟ Α.Ε.", αλλά, πρωτίστως, αρχηγός αιρετικής θρησκευτικής κοινότητας που αποκόπηκε απ τον κορμό της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, τουτέστιν της Ορθοδόξου. Γι αυτό και οι διαφωνούντες με την ενέργεια του ιστολόγου αναγνώστες-σχολιαστές δεν εστίασαν την ένστασή τους στην έμμεση προβολή της πολιτικής αλλά της θρησκευτικής-αιρετικής ιδιότητας του πάπα. Εκτός κι αν δεν παραδέχεσθε ότι ο ψευδεπίσκοπος Ρώμης είναι αιρετικός οπότε, τότε, δεν έχει κανένα νόημα να διαλεγόμαστε.
4) Δυστυχώς, καθώς φαίνεται, έχει απαμβλυνθεί στη συνείδηση πολλών χριστιανών το ορθόδοξο αισθητήριο κι έχει υποβαθμισθεί η ευαισθησία του επί θεμάτων Ορθοδόξου Πίστεως. Ο αείμνηστος Φώτης Κόντογλου απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στο μακαριστό πατριάρχη Αθηναγόρα το 1965, όχι γιατί αναδημοσίευσε κάποιο κείμενο του πάπα της Ρώμης, αλλά, μόνο και μόνο, επειδή δημοσιεύθηκε η φωτογραφία του πάπα στο επίσημο περιοδικό του πατριαρχείου! Τέτοια και τόση ευαισθησία υπήρχε τότε! Σήμερα βέβαια "και διηγώντας τα να κλαις"! Συμπροσευχές, Ασσίζη, Γροιλανδία, Ραβέννα, Πόρτο Αλλέγκρε, Μπάλαμαντ, Σλοβακία, Θρονική Εορτή το 2006 στο Φανάρι, οικουμενιστικές πρωτοβουλίες κατά μίμηση των αντίστοιχων πολιτικοκοινωνικών κ.ά. ων ουκ έστιν αριθμός! Αλλά απ τους λαλίστατους κατηγόρους των ανησυχούντων μελών της Εκκλησίας κυριαρχεί η "εκκωφαντική" σιωπή, αν δεν επικροτούν κι όλας κάποιοι τα παραπάνω αίσχη (η έκφραση είναι επιεικέστατη)!

Αριμαθαίος είπε...

Για όσους εκφράζουν την αντίθεσή τους σε δημοσιεύματα που προέρχονται από τον Πάπα ή τους Ρωμαιοκαθολικούς παραπέμπω εις τον Άγιο Νεκτάριο επίσκοπο Πενταπόλεως τον θαυματουργό στο βιβλίο του Ποιμαντική (Μέρος Γ, τμ. Β § 3, σελ. 210-211.
Και κάτι ακόμα: "Αν φοβάσαι να κάνεις παρέα τον αιρετικό, τότε δεν έχεις εμπιστοσύνη στην πίστη σου!".

Ανώνυμος είπε...

Όταν βρίσκεις καλά κείμενα όπως και αυτό να τα δημοσιεύεις. Εμένα με ωφέλησες.

Ανώνυμος είπε...

12:18@ Καποιοι ,παιρνουν πατερικα κειμενα τα κανουν ''παντιερα''και τα κανουν μειξη με αλλες δοξασιες..ο ψαλμωδος ομως καθαρα το λεγει ''Ουτε τη διαθηκη σου προδωσαμε και δεν αλλαξε φρονημα η καρδια μας!''ψαλμ 43-18]..
Στην ''ποιμαντικη ''του αγ.Νεκταριου ο αγιος μας λ;εγει πως επιτρεπεται να εχει η εκκλησια σχεσεις με ετεροδοξους αλλα και ο επισκοπος οφειλει να εμμενει στις αρχες του ευαγγελιου που δεν πρεπει να παραβαινει..Υπαρχει το Γραφικο''εαν πιστεψεις,θα δεις τη δυναμη Του ΘΕΟΥ.ΙΩΑΝ 11-40].Αλλιως,''ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΙΣΤΙΑΣ ΤΟΥΣ.ΜΑΡΚ 6,5-6]..
ΔΙΚΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ..π

Ανώνυμος είπε...

ΗΔΗ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΝ ΤΩΝ ΑΧΡΑΝΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΝΑΟΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΙΣ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΝ,ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΙΝ ΤΩΝ ΙΕΡΕΥΣ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ.[ΟΙΚ.ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΟΥ,ΟΡΘ.ΤΥΠΟΣ ΑΡ 92/ΟΚΤ 1968 ΣΕΛ 1]

ΑΠΑΤΩΜΕΘΑ ΚΑΙ ΑΜΑΡΤΑΝΟΜΕΝ ΕΑΝ ΝΟΜΙΖΩΜΕΝ ΟΤΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΠΙΣΤΙΣ ΚΑΤΗΛΘΕΝ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΞΙΑ.[ΠΑΤΡ.ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ.ΟΡΘ.ΤΥΠΟΣ ΑΡ 94,ΔΕΚ 1968]

ΟΛΑΙ ΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ[ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ]

ΙΔΟΥ ΟΙ ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΙ.

Ανώνυμος είπε...

ο συκοφάντης 20 Ιουλίου 2013 - 2:57 μ.μ. που συκοφάντησε τον π. Γ.Μεταλληνό και τον π. Θ.Ζήση θα έπρεπε να ντρέπεται. Κανένας οικουμενιστής διαφθαρμένος θα είναι.
Όμως όποιος θελει την καλύτερη απάντηση στον συκοφάντη δεν έχει παρα να μελετήσει τα κοινωνικά άρθρα και τις πολλές κοινωνικές ανάφορές των δύο αιδεσιμ.πρεσβύτέρων καθηγητών πανεπιστημίου.

Στέλιος

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 20 Ιουλίου 2013 - 8:13 μ.μ.
κουμπούρας πρέπει να ήσουν εσύ στα Θρησκευτικά σε όλες τις τάξεις του σχολείου.
Αν δεν ήσουν κουμπούρας θα έβλεπες ότι και ο πάπας και οι ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά έχουν το μεγαλύτερο κοινό, να είναι και οι δύο αιρετικοί.

Στέλιος

Ανώνυμος είπε...

Και τι θες να κάνω φιλαράκο. Αν δεν υπάρχει ορθόδοξος ναός να πάω στην άλλη ζωή ακοινώνητος και αλητούργιτος. Ελλά εσύ εδώ στην ξενιτιά να κάνεις τον παπά και να φτιάξεις εκκλησία για να μην έχω ανάγκη τους καθολικούς. Μια χαρά τα λέει ο Αθηναγόρας. Αυτός είχε κάνει στην αμέρικα και μπορούσε να μας καταλάβει εμάς τους μετανάστες. Το ίδιο βλέπω ότι κάνει ο Φραγκίσκος τώρα. Να τον έχει καλά ο Θεός.

Ανώνυμος είπε...

Ελπίζουμε ότι ο ιστολόγος μετά το δικαιολογημένο θόρυβο που προέκυψε θα ζητήσει συγγνώμη απ τους αναγνώστες που σκανδάλισε με την ανάρτηση και θα την αποσύρει μαζί με όλα τα σχόλια. Δεν είναι παρωνυχίδα ο σκανδαλισμός! "Ου μη φάγω κρέα εις τον αιώνα ίνα μη τον αδελφόν μου σκανδαλίσω"!

Ανώνυμος είπε...

Τόσος θόρυβος για το τίποτα. Το κήρυγμα του Πάπα είναι κήρυγμα ενθαρρυντικό και επαινετικό. Κήρυγμα χριστιανικό και δημοκρατικό. Δεν νομίζω να διαφέρει από όσα θα λέγαν παπάδες ορθόδοξοι που δεν είναι εθνικιστές.

Ανώνυμος είπε...

Τον Αναστάσιο τον γνωρίζω. Και ο Πάπας Φραγκίσκος να του ζητούσε την απόσυρση δεν θα το έκανε.
Και γιατί να ζητήσει συγνώμη. Από ποιούς; Από τους ανώνυμους σαν και μένα. Όχι βέβαια αυτό από μέρους του θα είναι βλακώδες.
Τώρα για το κρέας καλά θα έκανε να κάνει δίαιτα για λίγο.
Τάσο σε παρακαλώ μιας και γνωρίζεις την ιταλική να μεταφράζεις ομιλίες του Πάπα για να σκάσουν από τον σκανδαλισμό κάποιοι.
Θέλω ομιλίες του Πάπα! Του Πάπα! Του Πάπα!

Ανώνυμος είπε...

Ο Χριστόδουλός μας υποδέχθηκε τον Πάπα Ιωάννη Παύλο τον Β στην Αθήνα ως επίσκοπο με πολλές φιλοφρονήσεις. Πουθενά δεν μας είπε ότι είναι αιρετικός. Αυτά τα λένε διασπαστικά στοιχεία που ανήκουν στην ακροδεξιά της εκκλησίας. Εκεί ήταν και η Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας μας. Υπακοή στην Εκκλησία κάνω και όχι σε διαφόρους κληρικούς και λαϊκούς.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 21 Ιουλίου 2013 - 11:24 μ.μ. εσύ καταλάβαμε ότι είσαι οικουμενιστής αφού δεν πιστεύεις ότι οι παπικοί είναι αιρετικοί.

ΑΡΑΓΕ Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙ;
ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΔΗΛΩΣΕΙ ΡΗΤΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ

Ανώνυμος είπε...

Ε!!! ΟΧΙ μόνο μια συγνώμη. Μετά τον διεθνή θόρυβο που προξένησε και τον σκανδαλισμό εκατοντάδων χιλιάδων πιστών ο άθλιος ιστολόγος δεν φτάνει να ζητήσει ΜΟΝΟ συγνώμη.
Προτείνω:
Να βγάλει φωτογραφία εις την οποία θα ίσταται γονυπετής με πλακάτ ανά χείρας εις το οποίο θα αναγράφει με κόκκινα γράμματα:
΄΄Ζητώ συγνώμη από τους πιστούς Ορθοδόξους Χριστιανούς που τους σκανδάλισα. Δηλώνω υπεύθυνα ότι οι Ρωμαιοκαθολικοί είναι ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ και αναθεματίζω τον Πάπα της Ρώμης.΄΄
Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να ελπίζει σε συγχώρεση από όλους μας.
Περιμένω φωτογραφία με φωτογένεια και φωσφορίζοντα γράμματα.

Ανώνυμος είπε...

Αυτή είναι η Προσφώνηση της Α.Μ. κ. κ. Χριστοδούλου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος προς την Α.Α. τον Πάπα Iωάννη-Παύλο Β' Αρχιεπισκοπικό Μέγαρο, 4 Μαΐου 2001
Αγιώτατε Πάπα Ρώμης, καλώς ήλθατε!
Αισθανόμεθα ιδιαιτέραν τιμήν διότι ο Προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας εξέφρασε την επιθυμίαν να επισκεφθή τον Προκαθήμενον της εν Ελλάδι Ορθοδόξου Εκκλησίας κατά την διάρκειαν της προσκυνηματικής επισκέψεως του εις την πατρίδα μας. Το προσκύνημα τούτο συγκινεί ασφαλώς, διότι κέντρον της επισκέψεως ταύτης τίθεται ο Απόστολος Παύλος, ο ιδρυτής της Εκκλησίας μας. Το κήρυγμά του προς τους Αθηναίους έθεσε τας βάσεις της πνευματικής ταυτότητος όλων των χριστιανικών λαών, και δη των ευρωπαϊκών. Δι' αυτού του κηρύγματος μάς απεκαλύφθη η δωρεά της αγάπης του Θεού και η εν Χριστώ λύτρωσίς μας. Πράγματι “έτι αμαρτωλών όντων ημών Χριστός υπέρ ημών απέθανεν. Πολλώ ουν μάλλον δικαιωθέντες νυν εν των αίματι αυτού σωθησόμεθα δι' αυτού από της οργής. Ει γαρ εχθροί όντες κατηλλάγημεν τω Θεώ δια του θανάτου του υιού αυτού, πολλώ μάλλον καταλλαγέντες σωθησόμεθα εν τη ζωή αυτού” (Ρωμ. 5, 8-10).
Δια πρώτην φοράν εις την ιστορίαν, Πάπας Ρώμης επισκέπτεται τας Αθήνας. Χαιρόμεθα διά το γεγονός. Αλλά η χαρά μας επισκιάζεται εκ του γεγονότος της διαιρέσεώς μας. Λόγοι δογματικοί και εκκλησιολογικοί, υφιστάμενοι υπέρ την χιλιετίαν, δηλητηριάζουν την ατμόσφαιραν και αναιρούν τας απαραιτήτους συνθήκας, υπό τας οποίας θα ηδύνατο η επίσκεψίς Σας να είναι καρποφόρος και αποτελεσματική.
Ήρθησαν, βεβαίως, τα αναθέματα, Χάριτι Kυρίου• δεν ήρθησαν όμως ακόμη αι αιτίαι αι οποίαι τα προεκάλεσαν. Παρά ταύτα η Εκκλησία της Ελλάδος επιθυμεί να Σας απευθύνη δι' εμού λόγον αγάπης και αληθείας, μακράν συμβατικών φιλοφρονήσεων, διότι πιστεύει ότι μόνον “αληθεύοντες εν αγάπη” (Eφεσ. δ, 15), και ομολογούντες τα λάθη μας δικαιούμεθα να ελπίζωμεν ότι θα φθάσωμεν εις την ενότητα της πίστεως.

Να σταματήσουν να μιλάνε οι ανεξάρτητοι μεμονωμένοι όταν ομιλεί ο Προκαθήμενος.

Ανώνυμος είπε...

Αναστάσιε ακόμη δεν έκανες δήλωση. Αύριο να πας στην Αστυνομία και να υπογράψεις την δήλωση με το γνήσιο της υπογραφής σου.

ΥΓ. Γράφω και την διεύθυνση του Αιγινήτειου Νοσοκομείου, (Βασιλίσσης Σοφίας 72-74 Αθήνα). Την έχουν ανάγκη αδελφοί πολλοί. Να τρέξουν γιατί μπορεί να το κλείσει και αυτό ο Άδωνης και μετά τους κλαίω.

Ανώνυμος είπε...

Προς 12:50 π.μ.: νομίζεις ότι ειρωνευόμενος αποκτάς αξία; Να χαρώ την "ποιότητα" του "επιχειρήματός" σου!
Υ.Γ.: πού είναι κάποιοι που "ενοχλήθηκαν" απ τις δήθεν "εκφράσεις" χαμαιτυπείου να ασχοληθούν με τον στερούμενο επιχειρημάτων είρωνα των 12:50; Τους αναπαύει το "επίπεδο" του σχολίου του;

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΓΡΑΨΤΕ ΜΟΥ 12,26 ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ''ΑΔΕΛΦΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ'' ΣΤΙΣ ΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΟ ''ΑΓΙΩΤΑΤΕ ΠΑΠΑ''[ΣΙΓΑ ΜΗ ΜΥΡΟΒΛΙΣΕΙ ΚΙΟΛΑΣ]ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΛΗΘΕΥΟΝΤΑΣ ΕΝ ΑΓΑΠΗ''.
ΠΕΡΙΜΕΝΩ.

Ανώνυμος είπε...

Προς ανώνυμο των 11:24 μ.μ. 21/7 που αμφισβητεί ότι ο πάπας της Ρώμης είναι αιρετικός: ""ΠΑΣΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΣ ΑΠΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΙΣ" και "ΟΙ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΙ, ΟΙ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΡΝΟΥΜΕΝΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΕΞ ΙΣΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ, ΕΙ ΚΑΙ ΙΣΤΑΝΤΑΙ ΕΓΓΥΤΕΡΟΝ ΤΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ", καθηγητής Δογματικής Χρήστος Ανδρούτσος.
"ΟΥΚΟΥΝ ΩΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΑΠΕΣΤΡΑΦΗΜΕΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΑΥΤΩΝ ΕΧΩΡΙΣΘΗΜΕΝ...ΦΑΣΙ ΓΑΡ ΟΙ ΦΙΛΕΥΣΕΒΕΙΣ ΝΟΜΟΙ: ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΣΤΙ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΙΣ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ Ο ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΝ ΓΟΥΝ ΤΙ ΠΑΡΕΚΚΛΙΝΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ"
άγιος Μάρκος ο Ευγενικός για τους αιρετικούς, κι όχι σχισματικούς, Λατίνους
Καλό θα είναι πριν πιάσουμε το πληκτρολόγιο να έχουμε ανοίξει πιο πριν κανένα εγχειρίδιο Συμβολικής. Το κριτήριο δεν είναι το τι είπε ο μακαριστός Χριστόδουλος αλλά τι συμβαίνει στην πραγματικότητα.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς πολλοί Ορθόδοξοι, καλοπροαίρετα, έχουν παρασυρθεί απ τον οικουμενισμό και δεν μπορούν να διακρίνουν τι κρύβεται πίσω απ αυτόν. Καλό θα είναι να μελετήσουν το συγκλονιστικό βιβλίο του μακαριστού πατρός Χαραλάμπους Βασιλόπουλου με τίτλο " Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΜΑΣΚΑ" που δε μιλάει αφηρημένα για τον οικουμενισμό αλλά συγκεκριμένα, με ντοκουμέντα, διευθύνσεις και ονόματα.

Ανώνυμος είπε...

Ο οικουμενισμός χωρίς μάσκα είναι ένα ξεπερασμένο βιβλίο με πολλές ανακρίβειες. Το είχα διαβάσει προ πολλών χρόνων και είχα πει ότι ο συγγραφέας είχε μεγάλη φαντασία. Παντού έβλεπε συνομωσίες. Αν ήταν στο Χόλυγουντ θα διέπρεπε σε ταινίες μεταφυσικές.

Ανώνυμος είπε...

Για να μου πεις και εσύ 1:10 π.μ. που λέει στις γραφές να κάνουν οι πιστοί τον σταυρό τους; όταν μου απαντήσεις θα σου απαντήσω και εγώ.

Ανώνυμος είπε...

Η απάντηση μου 2,39 μ.μ. είναι ότι ο Πάπας είναι Επίσκοπος της Εκκλησίας. Δεν με νοιάζει τι λέει ο Ανδρούτσος εγώ πειθαρχώ στις αποφάσεις της Εκκλησίας. Η Σύνοδος ποτέ δεν είπε τους Καθολικούς ως αιρετικούς.

Ανώνυμος είπε...

Να τι γράφει ο Καθολικός Αρχιεπίσκοπος Νάξου Νικόλαος:

Ναι, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των χριστιανικών δογμάτων. Αυτό όμως δεν πρέπει να είναι αιτία μιας αντιχριστιανικής συμπεριφοράς μεταξύ των Χριστιανών! Μιας απομόνωσης μεταξύ μαθητών του ιδίου Κυρίου και μεταξύ αδελφών. Είναι ανάγκη να πλησιάσουμε ο ένας τον άλλο και με αδελφικό πνεύμα να προσπαθήσουμε να γεφυρώσουμε τις όποιες διαφορές μας.
Είναι αλήθεια πως δεν είμαστε οι Χριστιανοί του εικοστού πρώτου αιώνα οι φταίχτες για τα σχίσματα μεταξύ των Χριστιανών. Είμαστε όμως υπεύθυνοι για τη διατήρηση των σχισμάτων. Οφείλουμε να μιλήσουμε μεταξύ μας με ειρήνη και γαλήνη, κατανόηση και αδελφοσύνη. Ο αδελφικός διάλογος, εκτός του ότι θα μας οδηγήσει, με τη χάρη του Θεού, εκεί που ο ίδιος ο Κύριος θέλει, και προσευχήθηκε γι’ αυτό, δηλαδή στην πλήρη ενότητα, θα είναι και μία ισχυρή χριστιανική μαρτυρία προς όσους δεν πιστεύουν. Θα επαναφέρει στην Εκκλησία όσους απομακρύνθηκαν σκανδαλισμένοι από την έλλειψη αγάπης μεταξύ των ίδιων των Χριστιανών.

Ανώνυμος είπε...

2000 εκπαιδευτικοί απολύθηκαν και σεις εδώ μου λέτε για διαφορές ορθοδοξίας και ρωμαιοκαθολικών. Κόπανος βρεγμένος που σας χρειάζεται.

Ανώνυμος είπε...

6:36
ΜΑΤΘ.24-30]

Ανώνυμος είπε...

Αποφασίστε με ποιόν είσθε ο συγγραφέας των ΓΟΧ Λάμπρος Κτενάς έχει κάνει σκόνη την δογματική του Ανδρούτσου ως επηρεασμένη από τις κακοδοξίες των αιρετικών παπικών. Μα ποιόν τελικά να πιστέψω!

Ανώνυμος είπε...

Σε λιγο ερχεται Ο Κυριος και σεις ακομα θα διαλογιζεστε.