Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Ουράνιος τρεχούμενος - Ιάκωβος

Είτε το θέλω είτε όχι, μου έχει ανοιχτεί - όπως και στον καθένα από σας - από τον Μεγάλο Πατέρα - ένας τρεχούμενος λογαριασμός .... στην Ουράνια Τραπεζούπολη !
Είναι ένας περίεργος τρεχούμενος! Καταθέτεις μεν και αποσύρεις όποτε εσύ θέλεις, αλλά αντί να δίνεις ή να παίρνεις λίρες, δολάρια, ευρώ ή μάρκα, χρησιμοποιείς πράξεις, λόγια, σκέψεις και παραλείψεις!
Δεν γνωρίζω για τους δικούς σας λογαριασμούς – υπάρχει το ΟΥΤΑ (Ουράνιο Τραπεζικό Απόρρητο) - όμως , εγώ προσωπικά δεν έχω πρόβλημα να σας αποκαλύψω μερικά στοιχεία από την κίνηση του δικού μου λογαριασμού των τελευταίων μηνών.
Τον Ιούλιο. τέλος του μηνός, παρουσίαζα χρεωστικό υπόλοιπο 12576O ΟΥΜ (Ουράνιες Μονάδες) !!
Αρχίσαμε τον Αύγουστο, δεν νήστεψα, χρεώθηκα άλλες 5000 ΟΥΜ και κατέβηκα στις μείον 130760 ΟΥΜ! Δεν χαιρέτησα τον γείτονα, που δεν τον χώνευα, άλλες 3000 μονάδες κάτω. Περνούσα βιαστικός και δεν σταμάτησα να βοηθήσω ένα άρρωστο γέρο που συνάντησα, για να μην καθυστερήσω! Άλλες 7000 χρέωση!
 
Μια μέρα, είδα στην τηλεόραση εικόνες από τη ζωή των κοκαλιάρικων παιδιών της Αφρικής και - δεν ξέρω πώς μου ήρθε - ένα δάκρυ κύλησε από τα μάτια μου ! Με έκπληξη μα και με ικανοποίηση είδα να πιστώνεται ο λογαριασμός μου με 10 000 ΟΥΜ !! Κι όταν αργότερα έδωσα κάτι από το υστέρημά μου στον έρανο γι αυτά, πήρα άλλες 30000 ΟΥΜΙ!! Άρχισα να παίρνω μια μικρή ανάσα.
Αν και είχα ακόμα πολύ μεγάλο χρεωστικό υπόλοιπο, ενθαρρύνθηκα λίγο και σκέφτηκα να προσπαθήσω να το μειώσω ακόμα περισσότερο. Εδώ που τα λέμε, το μείον 100760 με κάνει ν’ ανατριχιάζω στη σκέψη πως, δυστυχώς, φαίνεται να κάμνω ολοταχώς βουτιά, όχι μόνο στο «πυρ το εσώτερο», μα κινδυνεύω ακόμα και για το ... «εξώτερο».
Όσο και να προσπάθησα, συνέχισα –ίσως χωρίς να το θέλω- να κάνω βαθιές βουτιές, μη μπορώντας να δαμάσω και να βάλω υπό έλεγχο τον εαυτό μου! Τίποτε δε μου άρεσε! Όλα τα έβλεπα στραβά!
Κατηγορούσα τους πάντες! Όλοι είχαν άδικο και ο μόνος που είχε δίκιο ... ήμουν πάντα εγώ !
Αποτέλεσμα ; Παρακολουθείστε μια σειρά από παραπτώματα, καθώς και τις αντίστοιχες χρεώσεις για τον Σεπτέμβριο :
• Γκρίνιαζα συνεχώς και θύμωνα στη γυναίκα μου. Μείον 40000 !
• Παραμελούσα τα παιδιά, χωρίς να ασχολούμαι καθόλου μαζί τους, γιατί ... δεν είχα χρόνο. Μείον άλλες 40000 ΟΥΜ !
• Τριγυρνούσα τα βράδια με παρέες, διασκέδαζα κι επέστρεφα στο σπίτι ξημερώματα. Χρέωση 95000 ΟΥΜ!
• Επειδή είχα οικονομικές δυσκολίες μου κόλλησε στο μυαλό μια κακή σκέψη : Να ληστέψω μια Συνεργατική Τράπεζα ! Στο κάτω - κάτω, σκέφτηκα, δεν θα πρωτοτυπήσω γιατί αυτή η μέθοδος έχει καταντήσει πια ρουτίνα. Όμως, δυστυχώς και μόνο με τη σκέψη αυτόματα η χρέωση κατρακύλησε κάτω 50000 ΟΥΜ !!
Πλησίαζε το τέλος του μήνα. Κλείστηκα στο δωμάτιο μου και βάλθηκα να ελέγξω τις καταστάσεις της τελευταίας εβδομάδας, που είχαν έρθει με το ΟΥ ΜέιΛ. Όταν το βλέμμα μου έπεσε στο υπόλοιπο, που ήταν - φυσικά - χρεωστικό και είχε κάνει βουτιά στα μείον 325760 ΟΥΜ !! κόντεψα να καταρρεύσω ! Τα δάκρυα έτρεχαν ασταμάτητα από τα μάτια μου! Όμως, ταυτόχρονα. ένοιωσα κάποια ανακούφιση στην ψυχή μου. Ασυναίσθητα γονάτισα κάτω από την εικόνα του Χριστού, που την είχα κρεμασμένη πάνω από το γραφείο μου.
Προσευχήθηκα για πολλή ώρα. Του ζήτησα να με βοηθήσει, να με ελεήσει, να μου συμπαρασταθεί. Του είπα πως, επιτέλους, κατάλαβα ότι μόνος μου, χωρίς Αυτόν ήμουν ανίκανος να ξεπληρώσω εκείνο το τεράστιο χρέος. Σήκωσα τα μάτια ψηλά, στην εικόνα Του και διάκρινα ένα γλυκύτατο χαμόγελο στ’ Άγια Του Χείλη! Και, ώ του θαύματος! Με τη Θεία Του Χάρη. το τεράστιο χρεωστικό μου υπόλοιπο έδειχνε τώρα 0 !!! Με είχε ανασύρει από τον βυθό! Όπως τον Πέτρο, όταν φοβήθηκε τ' άγρια κύματα κι άρχισε να βουλιάζει, μαλώνοντάς τον με αγάπη: «Ολιγόπιστε, εις τι εδίστασας;»
Σ' ευχαριστώ Κύριε που με βοήθησες και μου έδωσες ευκαιρία για νέα αρχή ! Είμαι βέβαιος τώρα πως, έχοντας ΕΣΕΝΑ μαζί μου, θα ξεπερνώ κάθε φουρτούνα και κάθε κίνδυνο.


Ιάκωβος

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το τέλος δεν είναι πάντα καλό.
Εσύ με την δύναμη του Θεού το ξεπέρασες.
Πολλοί όμως δεν μπορούν μπροστά στα δυσβάστακτα οικονομικά βάρη.
Να δώσει ο Θεός σε όλους φωτισμό.

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχο ως σύλληψη και απόδοση.

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετικό. Άλλο περίμενα και άλλο με οδήγησε ο συντάκτης.